Elna overlocker, service manual søges

Hej alle,
Jeg har en overlocker, Elna 744, jeg gerne vil servicere, men bryder mig ikke om at skille den slags ad uden en vejleding. Jeg mener også jeg kan bruge service manualen til Elna 925 - 704. Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en?
Maskinen banker når jeg syr, lyder som dårlige nåle, men det hjælper ikke at skifte dem.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måake her ???    www.elna.com 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er du sikker på at det er de rigtige nåle du bruge, owerlook nåle og symaskine nåle er ikke de samme. Og der er altså ikke noget der skal skilles ad på en owerlooker for at servicere den, du må kun smørre de steder du kan komme til !
Elna.com vil ikke af med service manualer.
Men Jørgen du siger noget - da maskinen i sin tid blev købt blev der sagt at man skulle bruge almindelige nåle (de passer fint). Men nu har jeg dobbelt chekket og der findes specielle nåle til denne her - de har en længere rille på begge sider af skaftet. Så jeg prøver at få fat i sådan nogen!

HIlsen Kathe
Det er ihvertfald ret sikkert at du ikke må bruge almindelige symasine nåle i str. 80/10 max. 70/8 for at den ikke skal banke. på nogle industri maskiner er de meget tynde men her bruges udelukkende serafil tråd som er meget tynd, på nogle af maskinerne er nålene endda krumme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis