Vinter - hvilke planter i kapilærkasser indendørs

Vi har to kapilærkasser i en lukket veranda, vinduer hele vejen rundt men med gulvvarme, termovinduer og tæt på almindeligt indendørsmiljø. Der vokser tomater og agurker om sommeren. Nu vil jeg gerne plante noget, så de ikke ser så triste ud helt til foråret.
Jeg tænker på at flytte krydderurterne der står udendørs i kasser på terrassen herind. Eller nogle stauder der er tilovers i haven, blåpude, alunrod, guldjordbær, en bregne. Mon de kan trives indendørs?
Har I nogen ideer?

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg flyttede på et tidspunkt nogle græsser ind i vores udestue (som ikke er opvarmet), de visnede (som de også gør ude i haven) men da der ikke er noget vind eller regn, blev de ved med at stå rigtigt flotte.

Men ellers er der så noget som husløg og andre sukkulenter helt sikkert kunne klare mosten. Tænk også på at nogle træer og buske kan være flotte, selvom de ikke har løv.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
krydderurter som rosmarin eller ægte lauerblad vil være fantastisk der da de begge ikke er glade for frost, andre ting som persille ville nok også kunne trives der, skønt at have friske krydderurter om vinteren.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også