Indfarvet murstensmønster - altså ikke farvet vandskuring

søger et produkt til at fremstille murstensmønster med farvede mursten efterfulgt af en tynd og gennemsigtig grå vandskuring. Jeg har set et billede heraf på www.daniterm.dk, men ved ikke hvor/om man kan købe produktet - alt. selv blande ? Vil gerne lave murstenslook på gamle hvælvinger, som ikke er pæne nok til bare at blotlægge stenene. Der skal pudses ovenpå for at få jævn overflade og så er det, at jeg har fået den ide, at lave murstensmønster i pudset (har lidt erfa m murstensmønster).
Nogen der kender til murstensmønster på denne måde ?
mvh sm
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Er det røde mursten du gerne vil have?. en mulighed kunne evt være at købe rød oxyd kalkfarve til at blande i pudsmørtlen. Det farver meget kraftigt. købes på mange tømmerhandler http://www.xl-byg.dk/images/products/w5993776_1_b.jpg

mvh Carsten
Hej Carsten. Tak for tippet - det tror jeg bestemt, jeg vil prøve. Der findes faktisk mange oxyd-farver, og det undrer mig noget, at det ikke er mere udbredt, men måske fordi, det er vanskeligere at få pænt, end hvis man bruger hvid S2000 til at dække ujævnheder med. De murstenskanter kan godt være lidt vanskelige at danse med . Helt ligeså let, som man ser det beskrevet, er det i hvert fald ikke at "lave murstensmønster". Ensartet lagtykkelse og timing er ret afgørende for resultatet, når man skal til at "skrælle af". 
Men - mit motto plejer at være, at kan andre, så kan jeg vel også - og på Daniterms hjemmeside, kan man se det udført.
vh madsen
Den flade du skal pudse - er den for ujævn til at du kan trække pudsen på med en tandspartel? det kunne jo hjælpe dig med et med jævnt lag....... egentlig synes jeg personligt tit at mønster ser lidt kunstigt ud hvis det er for jævnt lavet. jeg synes det ser mere ægte ud hvis det bølger lidt og 'fugerne' ikke er lige dybe. for mig er det vigtigste at der ikke er streger i pudsen fra når man trækker det på, men dem fjerner jeg med min filtsesvamp når pudsen er så tør at jeg ikke ødelægger mønsteret. men det er bare min mening:-)

Carsten
Tak for svar. Indlægget følges ikke længere - ihvertfald ikke før jeg får tid til at eksperimentere med de gode råd, jeg har fået - tak for svarene - sm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis