Manglende varme

Hej

Jeg har fået installeret et Eurostar for 10 år siden og samtidigt fik jeg installeret to streng systemet i stedet for et en streng systemet.

Jeg har problemer med at få varme på alle radiatorer.

Rørene som er blevet installeret er 15 mm tykke, er det den rette dimension?

Håber at få et svar.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Max
Hej Jeg har fået installeret et Eurostar for 10... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Cirkulationspumpen står på trin III og fremløbstemperaturen er 61 grader så det skulle jo være godt nok.

Vi har termostarter på alle radiatorerne.

Jeg tænker på om en rør tykkelse på 15 mm ikke er tilstrækkeligt til at pumpe rigeligt varmt vand rundt .
Tror i at det kan være problemet?
Skrevet af maxf på 09 dec 2013 21:56
Cirkulationspumpen står på trin III og fremløbstemperaturen er 61 grader så det skulle jo være godt nok.

Vi har termostarter på alle radiatorerne.

Jeg tænker på om en rør tykkelse på 15 mm ikke er tilstrækkeligt til at pumpe rigeligt varmt vand rundt .
Tror i at det kan være problemet?
Ok med pumpe og fremløbstemperatur. Så kan pumpen ikke give mere.

Og regulering ved radiatorene. Ok så er det ikke noget central reguleringshalløj der snyder.

De 15mm pex er jo ikke alverden, faktisk ikke ret meget mere end et 1/2" rør. Hvis du ikke har mere end 7 meter på en streng burde det kunne køre uden det helt store pumpetryk. Det dog forudsat der ikke er koblet mere end 2-3 radioatore på og de ikke er for store. Du kan under alle omstændigheder fornemme om pumpetrykket er for lavt ved det kniber at få varme i den sidste radiator på strengen.

Under alle omstændigheder kan du i nød godt hæve fremløbstemperaturen helt op til 75 grader uden det gør noget. Men jeg anser det kun for en nødløsning her og nu hvis huset bliver for koldt i en periode om vinteren.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen.

Jeg takker for alle jeres forslag og ideer.Jeg må nok ha fat i en VVS mand.Han kan forhåbentlig fortælle mig ,hvad problemet er,men det bliver ikke lige med det samme at jeg kontakter ham, men en gang i det nye år, derfor er I stadig velkomne til at byde ind med gode forslag.



Mvh Max

Ja ok Max. En mulighed kunne være at sætte en større pumpe på, så varmen kan forlade din kedel. Ret beset kan din pumpe jo også være defekt på en eller anden måde.

Det vil glæde mig, og sikkert også andre, at høre hvad der skal til for at få det til og "spille".


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu er det vist er ældre fyr du har dig og jeg kender det ikke(har dog også bosch) Men som regl sidder der en 3vejs vent. som skifter fra vand til varme og virker den ikke, får du aldrig varme. Du skriver at du har problemer med varme I alle rediatore. Kommer der overhovedet varme frem til rediatorene??? Skulle der være problemer med dine ventiler skulle du jo få varme frem til de andre.
Ved du at din cirkulations pumpe køre? Sæt en stor skruetrækket på metallet af pumpen og så skulle du kunne høre den køre.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis