Morsø og Jotun-maling

Hej,

Jeg har ledt efter noget god maling til indendørs vægge, da jeg skal male et helt hus over de næste uger. Jeg har set at der er en del der anbefaler Morsø Maling, og det virker også fornuftigt for mig.

Men så kan jeg se at Morsø sælger også Jotaplast-maling. Skal det forstås sådan at de har både Jotun og så deres egenproducerede maling? Eller er det samme maling der er i de to spande?

Derudover, er der nogen der ved om der er noget ved Morsø-maling man skal være opmærksom på? Jeg kan se at de ikke opgiver farvekoder, så det er måske lidt svært at bestille, men vi skal bare have en masse hvid der ikke er alt for kold, så jeg havde tænkt at købe deres "antik hvid" - er der nogen der har erfaringer med den?

Farvekoderne ses her:

Mors Maling
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om det er samme produkt i spandene.

Men var sidste sommer den vej (ikke så langt) 30 -35 km. for at finde en go' maling til mine vinduer, der var nu ikke meget hjælp at få i butikken syntes jeg, farvekoder og sådan, og heller ingen blandings anvisning af forskellige fyldstoffer, disse sælger de i større og mindre portioner, men kunne ikke få en recept lokket ud af dem, så kørte derfra med uforettet sag.

Må indrømme jeg var lidt skuffet over dette, havde ellers læst at deres produkter var rost meget.

Fik større hjælp ved Flugger, i en større havneby i nærheden, så har jeg ikke lavet reklame, så det blev deres maling jeg endte med at anvende, lette at bruge og go' vejledning af bruge malingen. (kender ejerne)

Så en helt anden oplevelse.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg kender ikke Morsø maling, men har lidt på fornemmelsen, at den anbefales fordi den er billig.
Jeg ville  jortun, hvis jeg skulle vælge mellem de to.For jortun plejer at have rigtig gode produkter.


Jeg er begyndt at bruge Flügger, det har aldrig skuffet, og altid prof betjening, incl gode råd.
 Flügger er dyrt, oså selvom man får de obligatoriske procenter, men det betaler jeg gerne.

Morsmaling er vist mest kendt for deres træbeskyttelse, trætjære og linolieprodukter.

Jeg bruger selv kun træbeskyttelse derfra - og det er billigt ja, Men også en god kvalitet.

Deres udvalg i indendørsmaling er meget begrænset - og det har jeg aldrig købt der.
Bruger primært Tendens 1 fra Bilka - fordi den har fået topkarakter i Tænk,er fin kvalitet og er til at betale.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for svarene - beklager jeg aldrig fik takket :-)
Skrevet af je__ns på 11 dec 2013 21:59
Hvilken maling fik du så købt?

Jeg overvejede længe Morsø, men blev skræmt væk af at jeg ikke kunne se malingerne først. Og så opdagede jeg at Sadolin i Holbæk havde flytteudsalg - butikken er stuvende fuld, men der er 50% på alting. Så det blev Nordsjö-maling til 480 kr for 10 liter.

Og den er rigtig fin at male med. Dækker fornuftigt og jeg har ikke oplevet problemer med at den stænker eller løber.
Hej alle.
Har læst jeres indlæg og tak til dem der roser.
Til i andre, er vi meget kede af at i har haft en dårlig oplevelse med os, vi gør vores bedste og forsøger at være ærlige i vores rådgivning.
Jotun er en af de store producenter på verdensplan, producerer i 37 lande.
Vi producerer og sælger Morsø maling som er vores hovedprodukt, med speciale i træbeskyttelse, facademaling og tagmaling. Desuden er vi gode til trætjærer og linolier.
Jotun maling har ikke noget med Morsø maling at gøre.
Vi har blot taget Jotun ind i vores sortiment, for at tilfredsstille den kundegruppe der helst vil købe mærkevarer og fordi vort eget sortiment er smalt.(og billigt)
Forøvrigt, 30% rabat på Jotuns vejl. priser her i foråret, indtil 1. April, i Jotun blander vi alle farver.
Venlig hilsen og godt Nytår
Erik, Lisbeth og Henriette
Skrevet af Esthers Erik på 04 jan 2014 11:25
Hej alle.
Har læst jeres indlæg og tak til dem der roser.  
Måske det var en ide også at takke de personer, der ikke er helt tilfreds og lære lidt fra deres vise ord. Det vil formodentelig ikke kunne skade forretningen på nogen måde.

Godt nyår.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skrevet af Esthers Erik på 04 jan 2014 11:25



Hej alle.



Til i andre, er vi meget kede af at i har haft en dårlig oplevelse med os, vi gør vores bedste og forsøger at være ærlige i vores rådgivning.



Venlig hilsen og godt Nytår



Erik, Lisbeth og Henriette



Tak Nitter en god pointe du har der.

Jeg var som før skrevet over hos jer sidste forår tror jeg det var, når jeg skriver som jeg gør er det absolut ikke for at skade jeres forretning, men bare sådan som jeg oplevede mit besøg hos overstående.

Også et godt nytår til jer. 








Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også