renovering kælder multipor...

Hej


jeg står for at skulle renovere vores 48m2 kælder. huset er fra 1930, betongulvene er ca 4-5cm tykke og ligger direkte på jorden. sokklen er en beton/kampstens sokkel.


planen med guvlet er, at hugge gulv op, understøbe sokklen, få gulvet isoleret, lagt gulvvarme og støbt nyt gulv. 

pga min brønddybe, får vi ca 195cm til loftet, hvilket er okay, da det ikke skal bruges til beboelse. vi skal have badeværelse/vaskerum, bryggers og et hobbyrum.

 
Men jeg er meget i tvivl om opbygningen af mine vægge.

jeg vil have Væggene isoleret, især fordi 80cm er sokklen ligger over jordnivaeu. (pt er sokklen nogle steder kun 10 grader varm)  

I starten vil sokkelem kun være isoleret indvendigt. da jeg ikke kan isolere udvendigt og evt dræne, før hele sokklen er understøbt, og der er kommet lidt flere penge i kassen ;-) 

Jeg er kommet frem til ikke at bruge gips, træ og ligende til vægopbygning. jeg overvejer at sætte 100mm ytong multipor plader op på ydervæggene og bryde de gamle skillevægge ned, og bygge dem op i lecablokke. lyder det som en okay ide?
 

andre gode forslag modtages gerne i forbindelse med kælderrenovering :-)



Er der nogen der har erfaring med multipor pladerne i kælderen?







Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej har kun erfaring med dem i stueplanet... men de er superlette at arbejde med og isolerer rigtig godt

du skal bare bruge lavdensitetsmørtel isochaux og enten lade dem stå rå eller male med åndbar maling (silikat eller lignende) ellers kan pladerne ikke "ånde"

med hensyn til at hugge gulvet op så skal der altså noget af et lag af hvis du skal isolere under gulvvarmen... men det er jo bare at klø på :-)

Mvh. Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også