Vaskemaskine og tørretumbler i skur

Hej LDS.

Da min kæreste og jeg, bor i et lille rækkehus, så kunne vi godt tænke os at sætte vores vaskemaskine og tørretumbler ud i skuret. Dog er skuret ikke isoleret, men er en del af naboens skur. Evt. Kulde kommer fra loft, gulv og dør. Gulvet er flisegulv.

Vil det være en god eller dårlig idé? Hvis ideen er okay, bør jeg så hæve maskinerne lidt over gulvet?

På forhånd tak.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis skuret havde været frostfrit, og der var både vand, og afløb, og strøm nok, så var det da en god ide

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Om sommeren ville det da virke fint men det dur`ikke i vinterhalvåret , vaskemaskinen skal tømmes grundigt for vand efter hver vask ellers frostspringer7frostskades diverse slanger , pumper , tromle og kar, og strømforbruget vil være stort på grund af varmetabet til omgivelserne, i et frostkoldt skur.................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for jeres svar
Det er sgu lidt ærgerligt, men så må jeg jo forsøge at isoleret skuret. Havde alligevel overvejet, at isolere tag og vægge
Skrevet af PF85 på 04 dec 2013 11:18
Tak for jeres svar
Det er sgu lidt ærgerligt, men så må jeg jo forsøge at isoleret skuret. Havde alligevel overvejet, at isolere tag og vægge


Uanse  om du isolere skuret, skal der være varme på, når det fryser uden for.
Uanset hvor godt du isolere, vil inde temperaturen blive den samme som udetemperaturen, sålænge du ingen varmekilde har....
Hvad kunne en billig varmekilde være, til når der er frost?

En elradiator sat tæt på vandinstallationen /vaskemaskinen, stillet på 5 gr.

Jeg ville vælge en på 1000-1500 watt, hvis det ikke er super isoleret.

Det skal være meget tæt, ellers kan du ikke holde det varmt, i stormvejr/frost.

Så en god tætsluttende og isoleret dør, er nærmest en nødvendighed.

Har du ikke et isoleret gulv, kan det måske blive en udfordring, at holde frostfrit, ved længere frostperioder.

Jeg har et isoleret skur på 8m2 (væge og loft 200 mm isolering, gulvet 275 mm)

Jeg har en 800 watt el radiator, den klare fint at holde en temperatur på 8-10 grader, i selv det ondeste frostvejr.

Jeg tvivler næsten på, at det kan lade sig gøre i vores skur. Vi bor i et lille rækkehus, hvilket også var grunden til at vi ville rykke tingene ud i skuret, men vi deler også skurvægge med naboen, hvilket er lavet af noget meget tyndt træ. Den 3 væg, den som døren ikke er på, er murstens væggen ind til vores hus. Taget er på ingen måder isoleret og gulvet er 40x40 fliser. Døren er nok alt andet end tæt, kunne jeg forstille mig.
Hvis du isolerer loft og vægge, undtagen ind mod dit hus med 100 mm, vil der kun meget undtagelsesvist komme frost ind. Du vil få en smule varme fra huset. Gulvet vil befordre lidt naturlig jordvarme op i skuret.
Så må du være lidt kreativ med at tætne under væggene mod jord og ved døren. Blæser det ind, er det hele værdiløst.
Bare en ganske lille elektrisk varmeovn vil gøre underværker.
Læg et par gamle vattæpper over maskinen når den kører, så der ikke spildes for meget varme til rummet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis