Isolering stålspær.

Vi er, som tidligere nævnt, ved at renovere og har fået mange gode tips her, så jeg prøver endnu en gang.

Ydervægge, hulmur uden isolering, men med nederste 30 - 40 cm fyldt op med nedfalden mørtel.

Vi vil opsætte stålspær med cc. 450 mm, ca. 50 mm indenfor muren, isolere med 70 mm rockwool, dampspærre og to lag gips, det sidste fiber-.

Hvordan sikrer vi at isoleringen bliver på plads, altså ikke skrider ind mod ydervæggen, i U-siden af spærene er det ikke noget problem, men i den anden.

Hvordan med radiatorophæng, vi tænker at vi vil sætte et bræt på tværs hvor ophængene skal være.

Hvordan sætter man stålspær vandret ved vinduer, kan man bare klippe i hjørnet af spæret og kante det ind mellem de lodrette?

På forhånd tak.

Aksel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er så stål regler du mener og ikke stålspær.
Gipspladeproducenterne har monteringsvejledninger, som svarer på nogle af dine spørgsmål
F.eks. http://gyproc.dk/files/PDF/Denmark/Brochurer_og_anvisninger/Monteringsanvisning_afsnitsopdelt/Afsnit%203%20Inderv%C3%A6gge.pdf
Mht. radiatorer så kan du hæfte et bræt/plade til stålet, så den sidder det rigtige sted. Den er jo bare for at have noget at skrue i, så den behøver ikke sidder specielt fast.
Selvfølgelig, det vidste jeg godt, men somme tider er hånden hurtigere end hovedet.
Tænk dig om inden du laver forsat vægge! Husk at afrense de gamle vægge for alt tapet og maling og andet organisk materiale. Læs evt. BYG ERFA blad 09 10 29 efterisolering af gamle ydermure

Det fikser jeg...
Væggene er helt rene, vi har læst om farerne ved at efterisolere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også