Hej har fået installeret en 4'8kw luft/vand varmepumpe 100L i hus på 63 kvm. Gulv 400mm loft300mm vægge 200mm plus energiruder.
Den er sat til en temperatur på 51 grader og starter op igen ved et temperatur fald på 10 grader,. Jeg kan konstatere den har brugt varmen allerede efter en time til halvanden og kører derefter igen, jeg syntes det virker af rigtig mange driftstarter og tænker det ville være smart med en buffer beholder. Jeg har en nilan 180L stående til formålet men hvordan gør jeg rent praktisk? Fra varmepumpens vvb, til nilan til gulvvarme og retur til vp-vvb? Ville det i dette tilfælde ikke gøre at pumpen ville køre konstant da vandet konstant kommer afkølet retur til beholderen fra gulvvarmen? Jeg kunne så måske rykke føleren ud i nilan vvb i stedet. Det kunne måske også være mere økonomisk at lade vandet cirkulere rundt mellem nilan-vvb også sende det retur via en 3vejs ventil når vandet er under ex. 26grader. Er åben for alle forslag og håber på svar.
Det skal siges det er en nilan danlager solvarmebeholder med en kappe og spiral, og at der når økonomien er til det er planer om solfangere.
God aften.