Installation af Opvaskemaskine.

Hej jeg har lige købt en opvaskemaskine som jeg skal have installeret, men problemet er at den er kommet med et alm. Stik og det strøm der er til rådighed under vasken er helt anderledes. Så nu står jeg her med en masse opvask, men uden en fungerende opvaskemaskine. Billeder er med så i kan nogenlunde se hvad jeg har med og gøre.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke har mod på at rode med det selv, så ring til en elektriker og få ham til at montere en stikkontakt i stedet for den runde roset.
Hvis du vil lave det selv, så skal du skrue det runde låg af, og tage et billede, så vi kan se hvad der gemmer sig der inde.

Opvasken kan vi desværre ikke hjælpe med

Det ligner et lampeudtag, du har under vasket, det er nok ikke helt reglementeret.

Men vil du bruge det, skal du klippe stikket af opvaskeren, og afisoler enderne, og tilslutte den i dåsen under vasken.

Du skal kontrollere at det er 230 volt, du tilslutter den til, samt at der er en virksom jordforbindelse.

Hvis du ikke har tjek på det, så få en elektriker til at tilslutte den. (det kan ødelægge din maskine, hvis du tilslutter den til 400 volt.)

mvh jens

Skrevet af jenshøj på 25 nov 2013 20:20
Opvasken kan vi desværre ikke hjælpe med

Jo da, bare kom med den - jeg har en velfungerende opvaskemaskine

Men ellers enig - vi er nødt til at se hvad der gemmer sig bag det dæksel.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det her er hvad der gemte sig. Kan se noget med jord i?
Når du klipper stikket af opvaskemaskinen, og afisolerer kablet vil der være 3 ledninger. Brun, blå og grøn/gul. De skal med stor sandsynlighed forbindes til de samme farver i rosetten. Men man kan ikke sige med med sikkerhed uden at måle på det.
Hvis du ikke er tryg ved det, så ring til en elektriker. Det tager under ½ time for ham, så det er en minimal udgift.
Og som sagt kan du få sat en stikkontakt op, så det i fremtiden er meget lettere at skifte maskinen/afbryde for strømmen til den. Hvis der en aften opstår en fejl på maskinen så strømmen går, er det trods alt noget lettere bare at trække stikket ud, frem for at skulle skrue ledninger ud i mørke.
For en sikkerheds skyld check om der er faser på brun og sort, du skal kun bruge den ene.

Selvgjort er som regel velgjort.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis