Er der en maler tilstede ?

Jeg er i gang med at bygge et par højttalere af MDF plader.
Nu har jeg fået dem samlet og fræset efter alle kunstens regler. 
Jeg har spartlet dem med træfiller (da jeg havde det liggende) og slebet rimeligt pænt.

Så har jeg læst forskellige fremgangs metoder:
1. Grunde pladerne før spartling (det skulle mindske at spartelmassen sætter sig).
2. Grunde efter spartlingen (så skulle man bedre se fejl i spartlingen, og derefter genspartle).

Er det klogt at fuldspartle mdf pladerne, specielt ved samlinger og ende"træ" og med hvad ?

Jeg ved godt det var en bunke spørgsmål på en gang, så bær over med mig 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen bud ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu har du jo spartlet dem kan jeg se, så giver du dem en gang grunder. Så er det du efter en let slibning kan se hvor der er "huller" som skal have en spartling mere. Så skal der selvfølgelig slibes igen med fint papir og blød hånd. Herefter skal du give den første lag maling, når den er gennem tør og slebet let, kan du give en gang maling mere, så skulle de stå flot.

tilgiv malerne, de har ofte malerhjerne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror en akryl fuge ville være god i samlingerne inden maling.


 

Jeg har slebet lidt mere i går, og grundet i dag...
Jeg syntes man kan se de "streger" (de kan lige anes på endestykket hvor frontpladen er sat på "væggene") som samlingerne af pladerne giver, tiltrods for spartlingen, så ville det være klogt at fuldspartle alle samlinger og endetræ ? 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også