Problemer med at vandet bliver koldt

Hej

Vi har for et par måneder siden købt et rækkehus og vi har problemer med at 2 voksne kan nå at tage et varmt bad om morgenen. Vi tager bestemt ikke lange bade og slukker for vandet når vi sæber os ind, så jeg syntes vi gør vores bedste for at spare på vandet.

Huset er opvarmet med fjernvarme i energivarmerapporten står der følgende om anlægget:

"FJERNVARME
Bygningen opvarmes med fjernvarme. Anlægget er udført som direkte
fjernvarmeanlæg, med fjernvarmevand i fordelingsnettet."

om fordelingen står der følgende:

"VARMEFORDELING
Den primære opvarmning af ejendommen sker via radiatorer i de fleste rum.
Der er gulvvarme i badeværelse.
Det varmefordelende system er to-strengs."

På anlægget er der monteret en vandvarmer fra Redan som vist på vedhæftede billede. Jeg er lidt i tvivl om hvilken funktion denne har. Så sig frem hvis du ved noget om dette :-)

Men som sagt er vores problem at vi ikke kan få varmt vand nok til de varme bade. Eftersom vi har fjernevarme kan jeg ikke se at det skulle adgangen til varmt vand, der kunne være problemet. Men kan der være noget galt med vandvarmen fra Redan?

På forhånd tak for hjælpen.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah almindeligvis bruges en vandvarmer til at opvarme dit brugsvand. Det er ikke vand fra fjernvarmen du lukker ud af bruseren, men vand fra din egen vandforsyning der løber ind i vandvarmeren og bliver opvarmet af vandet fra fjernvarmeværket. Så måske er det bare indstillingen af varme beholderen den er gal med. Har du som du skriver ikke helt tjek på hvad og hvorfor, var det nok en rigtig god ide at tilkalde en vvs mand der kan forklare dig brugen af anlægget.
Tja, nu er det lidt svært og se et billede af en vandvarmer der ikke er der.  Så om det er en alm. varmvandsbeholder eller en gennemstrømningsbeholder, må indtil videre stå hen i det uvisse. Billedet behøves formodentelig ikke, hvis du kan finde/fremtrylle et typenummer på "vidunderet". Mere hjælp kan det ikke tildeles dig i yweblikket før .........

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Som du dog kan sige det Leif, jeg glemte at rose det flotte billede
Mangler igen igen, den smiley med låget der bliver lettet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så prøver jeg lige med et billede endnu engang.
Det skulle gerne fremgå af dette at det er en REDAN vandvarmer Akva Vita m. By-pass/cirk. 1R-26/37kw :-)

Annonce
Ja IH hvor det hjalp
Siden hedder "abaut blank"
Du kan lægge billeder ind her på siden ved at bruge det under svar rubrikken  download din egen billeder, først oploader du det fra din egen pc. hvorefter du downloader det på siden, der er altså to "knapper" der skal klikke på før billedet kommer til syne på skærmen.
Øhhhhhhhh, det ligner sådan nærmest en gætteleg. HWASS står der på sedlen ???? 

www.lav-det-selv.dk/Portals/..._image.jpg
www.lav-det-selv.dk/Portals/...5_foto.JPG

Nå, hvis jeg kopierer adresserne fra www til jpg og smider dem op i min adresselinie kan jeg godt kigge billeder, men ikke hvis det bliver sat ind som et link...... ALLANe 

Nå, det er til admin.

Tag lige og få de billeder oploadet rigtigt, så alle kan se dem her i tråden. Brug den metode som Håndværkeren beskriver.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi prøver lige en gang til :-) Det gik vist galt fordi jeg forsøgte at ligge billederne op fra mine telefon.


Jamen det står jo tydeligt på den at det er en varme veksler, og hvis du sætter thermostaten op på 5 skulle der være rigeligt varmt vand til hele familien.
Billederne viser en varmeveksler. Den kunne være kalket mere eller mindre til. For at løse det problem skal veksleren afkalkes, Det kan din VVSer gøre for dig. Det kræver materiel, som cirkulerer syre gennem veksleren i et lukket kredsløb medens afsyringen foregår. At skrue op for termostaten hjælper ikke ret meget, hvis der er kalk i veksleren. 

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis