problemer med det varme vand i bruseren

jeg har haft lidt problemer med det varme vand i bruseren det sidste stykke tid. For at få varme i bruseren skal jeg først tænde for det varme vand i håndvasken og slukke igen efter 2-3 sek. men stadig bliver det ikke helt varmt kun lunkent. når jeg så tænder for det kolde vand i håndvasken på fuld skrald så kommer det varmt vand i bruseren. hvad kan der være galt. skiftede blandingsbatteri på bruseren for 7-8 måneder siden.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jamen hvis der ellers er varmt vand i fremløbet, må det være blandingsbatteriet der driller.
Hvad sker der hvis du bare skruer op på fuldt varmt vand i bruseren fra starten ?

mvh

 varmetossen

Skidt i blandingsbatteriet?
Eventuelt højere modstand eller lavere tryk i den varme kreds der fører til bruseren end den kolde? At det bliver varmt når du åbner den kolde hane kunne tyde på det?
hvad skal jeg gøre.

skal der nyt blaningsbatteri på eller skal jeg rense det. (hvordan renser man dem)
Hvis de ikke er alt for fancy: Luk for vandet. Bagpå selve batteriet sidder der nogle forskruninger (ved ikke om det er det rigtige navn), skru disse mod uret for at få batteriet af. Der sidder så et synligt lille filter ind i batteriet... Er det tilstoppet? Hvis der er skidt i tilgangsrørene, allier dig med en anden, hold en balje for rørene, åbn for vandet i få sekunder (for at få skidtet spulet ud). Herefter nyt pakgarn og salve og på med skidtet igen. Men det løser så ikke hvorfor der er skidt derinde. Hvis det jeg skriver er ren latin, bør du finde en der selv har leget med vvs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis