kondens fra emhætte.

Jeg har et problem med kondens. Aftræk er lavet af spirorør med 50mm iso som går til firkantet plast rør med 15mm iso. den går op i selve taghætten.
Hvor kommer kondensen fra? Er det fordi det ikke er med samme tykkelse isolering?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske kommer det fra selve taghætten?

Jeg vil foreslå du isolere lidt extra, en 50mm måtte et par gange rundt om slangen, op mod taget.

Aaroe: Emhætten kan suge 800m3/t og spirorør er 160ø. plejer at bruge styrke 1-2. Men vil da lige prøve at bruge styrke 3 fra nu.

Je_ns: når du skrive selve taghætten mener du så det kan kondensenser oppe under selve " taget" på taghætten? Det var jo en mulighed. Prøver og isolere det sidste stykke op mod taget som kun er med 15 mm flamingo.
Det meste af problemet ligger på det hvide stykke rør helt oppe ved taget, og på den udvendige del af taghætten, hvor der ikke er tilstrækkeligt isoleret. Noget supplerende isolering hed vil hjælpe.
Næste sted du skal kigge er på "låget" på taghætten. Kan det vand, der kondensere her dryppe ned i røret, eller drypper det ned på taget?

Løsningen er ikke at sætte mere speed på emhætten. Det vil give andre problemer i form af fodkulde og dårlig komfort, når du tømmer huset for varm luft. Hvis du suger 800 kubik i timen vil du have suget en luftmængde svarende til hele husets rumfang på godt en halv time.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Jammer jammer, fra vores der ligner, falder der en mus ned engang imellem, så jeg må nok op med lidt plade og lave et omslag.
men det er da irriterende når det drypper ned i stegepanden.

mvh

 varmetossen

Annonce
nu har jeg været i gang med en mindre fejlsøgning. det er i hvert fald ikke kondens fra aftræk da den er tør indvendig og det kondens der bliver i toppen af taghætten drypper ikke ned i røret.
så er kommet frem til at det er i selve emhætten der giver kondens.


Og aftrækket er ikke på en eller anden måde blokeret, således at den ikke kan komme af med luften ??
Det har jeg set før hos en kunde, og det gav det problem du har. Tror ikke på at mere isolering af røret er løsning. Det der er på nu er rigeligt, og køre uden problemer utroligt mange steder.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis