2 eller et beboelsesrum

jeg sidder og prøver at finde noget konkret viden på en problem stilling jeg har.

hvis man nu har 2 stuer, som er adskilt af en fransk dør (uden nøgle) vil de rum så blive betragtet som 2 selvstændige beboelsesrum, eller kan man godt kalde det for ét rum?

sagen er den at den ene stue er ca 30-40 cm lavere, og adskilt af et trappetrin, og i den lave stue vil jeg gerne hæve vinduet således at den er i niveau med vinduet i den høje del.

der vil så ske det at vinduet kommer op i en højde der hedder 130-140 cm fra gulv, og dermed overstiger de 120 cm der er stillet som krav til en flugtvej.

er her nogen der kender lidt til det? på forhånd tak

Mvh sne'keren fra fyn
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nåeh det er derfor at vinduerne sidder så højt i en fængsels celle
Det kommer vel også an på om stuerne befinder sig i jordplan eller på fjerde sal ?
Hvor mange døre der er til hver enkelt stue ! At du har smidt nøglen væk til dobbelt døren har ingen betydning, den kan stadig med vold åbnes.
jeg vil mene at uanset hvilken sal vi befinder os på, gælder reglerne ens. kommer vi over 22 meter er der vidst nok nogle tillæg, men i dette tilfælde befinder vi os i stuen.

det jeg kan læse mig frem til, er at alle beboelsesrum skal have en redningsåbning ud til det fri, MEDMINDRE der er to døre der leder ud til hvert sit rum.

HVIS man så kan kalde de 2 stuer for ét rum, så er der nemlig både flugtvej og redningsåbning i den ene, i form af dør og vindue i normal højde

info er hentet her:
http://www.bolius.dk/alt-om/sikkerhed/artikel/flugtveje-og-redningsaabninger/

Mvh sne'keren fra fyn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis