dampspær i garage

Hej skal nu til loftet i min garage, 1 tagpap 2 isolering med luft op til douglaspladerne 45-50 mm 3 dampspær 4 forskalling  5 troltex plader . Mit spørgsmål er dampspær hvad type skal det være   en diffusion åben eller en plast,  der kommer varme i garagen

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plast dampspærre hvis det er opvarmet.
Faktisk, Håndværker, laver Icopal et produkt der hedder Hygrodiode der benyttes ved uventilerede tagkonstruktioner. Denne dampspærre er netop disfusionåben, eller dynamisk som de selv kalder det. Den tillader simpelthen fugt på den forkerte side af dampspærre at vandre igennem membranen og ind i rummet, i stedet for at blive i konstuktionen.
I princippet er det ret smart, desværre er det gået galt mange steder hvor det ikke helt har virket efter hensigten.
Isover laver bla. også en 1 vejs damspærre, dvs. en diffusionsåben damspærre... og der er vist efterhånden et par af vælge imellem.
Jamen det vil jeg da gerne tage ved lære af, men hvorlænge holder den så !
Her tænker jeg på situationen hvor dugen er lidt våd og der så kommer frost i dugen, så er det vist sket med at være envejs difutions åben
Ja det ved jeg ikke . jeg havde bare hørt fra en kollega at han måtte rive han nye gips loft ned og skifte dampspæren fordi at han havde brugt den forkerte , og så var jeg i tvivl om da hans var inde i et hus og mit var i en garage hvad der var rigtigt der for tråden

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis