Gram opvaskemaskine vasker ikke rent, ny?

Vores godt 4 år gamle Gram opvaskemaskine vasker ikke længere rent. Der er hvide belægninger på servicet. Jeg tror at det er salt. Den vasker heller ikke længere tekopper rene.

Jeg har renset filter, brugt citronsyre, renset spulearme, tjekket filter på vandtilførslen og justeret efter vandets hårdhed. Jeg er nu kørt lidt fast i ideer til at komme videre. Jeg tænker at det ikke kan betale sig at betale sig at få en tekniker ud.

Overvejer at købe en Bosch eller electrolux maskine i stedet for?

Noget jeg kan gøre her på falderebet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, tror nu ikke det skyldes maskinen.

Bruger du vasketaps og hvilken fabrikat og type ??
Har du salt og afspændingsmiddel i maskinen ??

Tror det er bedst vi tager den der fra.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 22 nov 2013 18:06
Tja, tror nu ikke det skyldes maskinen.

Bruger du vasketaps og hvilken fabrikat og type ??
Har du salt og afspændingsmiddel i maskinen ??

Tror det er bedst vi tager den der fra.

Vi bruger neophos pulver og dosere lidt lavt. Og jeg har både salt og afspændingsmiddel i.

Vi bor i en ældre lejlighed hvor der er "grums" i vandrørene. Der er ikke noget filter på vandtilførselsslangen, og tænker at der kan være kommet urenheder ind i maskinen, som gør at den for eksempel ikke får vand nok..

Er nu heller ikke selv sikker på at det er maskinen. Bare mærkeligt at vi pludseligt får et mærkbart dårligere resultat end tidligere, uden at vi har ændret noget.
det er sikkert kalk du har på servicet.begynd med at tømme dit salt anlæg for salt justere der efter salt anlægget helt op i dossering af salt kørt derefter mindst 5 lange vaske. fyld derefter salt på igen justere mængden af salt ned til normalt niveau igen kør et par vaske igen og se om det har hjulpet.obs brug altid det grove salt til 7-8 kr lad hver med at bruge andet det giver kun problemer.hvis det ikke har hjulpet der efter så er salt anlægget def

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af golf1985 på 22 nov 2013 19:16
det er sikkert kalk du har på servicet.begynd med at tømme dit salt anlæg for salt justere der efter salt anlægget helt op i dossering af salt kørt derefter mindst 5 lange vaske. fyld derefter salt på igen justere mængden af salt ned til normalt niveau igen kør et par vaske igen og se om det har hjulpet.obs brug altid det grove salt til 7-8 kr lad hver med at bruge andet det giver kun problemer.hvis det ikke har hjulpet der efter så er salt anlægget def

Super, det vil jeg prøve. Men hvordan tømmer jeg den for salt?
jeg plejer at gøre det med en stor engangs sprøjte men en vådstøvsuger eller andet kan sikkert også bruges.et alternativ kunne måske også være at slæbe den udenfor også vende den på hovedet og spule med have slangen op i salt anlægget

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af golf1985 på 22 nov 2013 21:55
jeg plejer at gøre det med en stor engangs sprøjte men en vådstøvsuger eller andet kan sikkert også bruges.et alternativ kunne måske også være at slæbe den udenfor også vende den på hovedet og spule med have slangen op i salt anlægget

Nå, opgav den alligevel og købte en Miele opvaskemaskine. Tak for jeres hjælp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis