Manglende / underlig lysstyrke regulering på LED pærer??

Hej med jer alle :-)

Fik købt mig nogle LED pærer hos "onkel Harald" forleden.
Og har skiftet ud på nogle af pærerne i køkkenet til de nye LED pærer.
MEN de virker ikke rigtigt...
Skal nok lige sige jeg har LK afbrydere med lysdæmpning (skyderegulerings modellen). Og når jeg skyder reguleringen fra max mod min, så lyser pærerne meget lidt stiger til OK lys styrke ca midt i reguleringsområdet, og blænder så ned igen når skyderen trækkes videre mod MIN....

Er der nogen der har nogle gode hints og forklaringer på hvorfor problemet opstår og hvordan det fjernes...

Jeg kan som supplement fortælle de fungerer fint med glødepærer og også med nogle gamle lav energi pærer (men jeg er træt af de tager tid om at varme op før de lyser ordentligt).

Det er disse LED pærer jeg har brugt:
http://www.harald-nyborg.dk/p7000/paere-led-5w-e27-2-stk-cosna

På forhånd tak for hjælpen.

MVH Njord

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står i produktbeskrivelsen, at de ikke er dæmpbare... Elektronikken i dem er ganske enkelt for simpel til at virke med lysdæmpere.
Løsning: Skift til dæmpbare LED (vær opmærksom på minimumsbelastning af dæmper) eller skift dæmper til almindelig afbryder.
Hej igen.

Kan jeg se NU.. men det er SGU IKKE særlig synligt, hvis overhovedet, nede i butikken...
Nå men jeg har da heldigvis nogle steder de kan sidde uden dæmpning.. de kommer nemlig ud i de udendørs lamper :-)
Håber så de virker i både kulde og varme.....

PS, er der nogen der kender et godt og gerne billigt sted hvor der handles med dæmpbare LED pærer??

MVH Njord :-)

MVH Njord
ebay.de com og co.uk

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det kommer an på, om det bare skal være billigt, eller om du også går op i lysfarve/lyskvallitet. Hvis det sidste er tilfældet, begrænses udvalget og antallet at forhandlere væsentligt.
Det skal være rimelig ordentligt....
Er ikke sådan perfektionist i forhold til farvetemperatur osv.. men omvendt den kolde blåhvide farve er jeg heller ikke vild med...

Har faktisk et LED lysbånd til at sidde på oversiden af hanebåndet i stuen, det var en rimelig billig rulle, måske fra Jem&Fix eller anden billig forhandler... Og her er jeg godt tilfreds med lysets farve... Den kan heller ikke dæmpes, men er sikkert af samme årsag som LED pærerne....

Overvejer at købe en rulle med farvet båndlys med fjernbetjening for at kunne lege lidt med farverne.. men det er jo en helt anden sag...

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis