Nyt gulv

Jeg har købt en lejlighed, hvor der er et gammelt trægulv. Desværre er dette blevet malet 2-3 gange og lakeret inden, jeg har fået af vide, at det er så slidt og overmalet, at det ikke kan høvles ned, hvorfor jeg nu skal have lagt et andet. Jeg har tænkt mig at lægge et kvalitets laminat gulv, Pergo eller noget i den stil. Mit spørgsmål er om jeg burde rive hele gulvet op og lægge noget nyt underlag til laminatgulvet, eller jeg bare skal lægge det oven på det nuværende?

Det nuværende er 130-150 år gammel og derfor meget ujævnt som sådan noget bliver, under det ved jeg der ligger ler sten, som man bruge til isolering dengang. Vil jeg få et dårligt resultat, hvis jeg bare lægger det nye gulv oven på og, hvordan gør jeg, hvis jeg lægger et nyt?

Umiddelbart tænker jeg, hvis der skal lægges et nyt, at jeg fjerner gulvet samt stenene under, derefter skal der noget ny isolering i og måske noget dampspærre? Ovenpå skal jeg vel lægge en form for krydsfiner som underlag? Det drejer sig om ca 40 kvm, hvad vil dette koste mig at lægge og er det den rigtige fremgangsmåde, eller skal jeg bare lægge det ovenpå, det gulv der er nu? 



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har købt en lejlighed, hvor der er et gammelt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pris...
Kan jo variere rigtig meget efter dit valg af planker.....
Og naturligvis på hvor meget du skal rette op osv.
Men regner du med at klare det selv og "kun" skal bruge materialer til prisen, og vælger kvalitets materialer, så regn med 1000,- / kvm.
Der kommer jo mere end bare gulvplankerne.. Der skal bruges isolering, opretning, nye fodlister, skruer og måske mere end det.. plus du sikkert skal male, og er tapetet så som den skal være når du er i gang osv osv.....

MVH Njord

MVH Njord
Og hør så her Emil, der SKAL IKKE gulvplader under et ægte Planke/brædde gulv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også