Larm fra radiator - IKKE LUFT

Hejsa,

Jeg mangler lidt råd fra en kyndig vvs'er

Min radiator larmer helt vildt. Jeg fik fortalt af en bekendt at det nok er fordi jeg lige har fået jordvarme og dem der har sat pumpen til har fået sat vandet til at køre omvendt i rørene. Dette har jeg fået rettet i onsdags, men den larmer stadig på samme måde. 

Det er denne lyd der kører med jævne mellemrum når vandet cirkulere. Lyden er der uanset om radiatoren er tændt eller slukket, bare vandet cirkulere i rørene. Det varer ca. 1 min. og aftager derefter.. Så kommer det igen efter 5-10 minutter. 

Der skal skrues rimelig højt op for lyden da optagelsen ikke er så god. Optog den i nat da jeg vågnede af det
Hejsa, Jeg mangler lidt råd fra en kyndig vvs... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bruge et stykke superlavteknologisk værktøj fra værktøjskassen:
Tag en lang skruetrækker og hold den ene end mod det du vil lytte til, og den anden ende mod øret.
Problemet er, at forplanter sig gennem rørene, så det kan være vanskeligt at lokalisere.

Hvis det er ventilen der larmer, så vil du kunne dæmpe lyden betragteligt ved at holde hårdt fast rundt om den med hånden. Måske endda kunne mærke det, hvis du holder en finder imod ventilen.

Jeg hælder mod, at det er noget der kniber om et rør et sted. Har du prøvet min opskrift ovenstående?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Chr

Mit problem med din løsning er at jeg kan IKKE høre lyden i nærheden af min varmepumpe installation. Kun ved to radiatorer. Og her er jeg bange for at det er i gulvet problemet ligger.. Det lyder mest af alt somom lyden kommer fra den modsatte side af radiatoren end hvor ventilen sidder.
bjarkekr - Hvis du finder en løsning, så må du meget gerne sige til, da mit problem er det samme som dit
Sidder dine ventiler i frem ell returløb på dine radiatorer ?

Mvh Jan
Mine sidder ved fremløb. Altså der går 2 rør op til radiatoren en i hver siden. Den ene går til bunden af radiatoren og den anden i toppen. Den i toppen har monteret termostat, så vil skyde på den sidder der.
Sådan er det hele huset igennem.
Annonce
ok.. sidder ventilerne i fremløb skal det være de rigtige ventiler, da trykket i fremløb er større end retur.. sidder der en retur ventil i fremløbet, kan det snildt være den der "klapper"..
Mvh Jan J
Tak Jan. Men hvad så med gulvvarmen? Vi har gulvvarme på vores badeværelse. Der kan der fra tid til anden også høres denne lyd.
jamen lidt igen, den rigtige ventil til det rigtige sted, samt at vende dem rigtig.. hvis altså det klapper/banker..
det kan være rør der sidder i spænd, men så er det typisk ikke en "rytmisk" banken..
er det en ventil stopper det når du lukker for cirkulation af vend ude ved pumpen ell. fjernvarmestikk. ..
er det rør fortsætter det til rør er kolde..
Mvh Jan J
Hejsa..
Så er den der igen... Når nu I vælger at stille et spørgsmål, og vi er nogle der gider svare jer.. så meld dog tilbage.. syntes det er en trend der begynder at sprede sig, og den får jo ikke folk til at tænke ret meget over JERES problemer..
et lille surt jule bøvs... sikkert p.g.a den fede mad ;-)
godt nytår..
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis