Stort mellemrum mellem vinduesramme og karm

Hej alle

Da jeg og min kone er blevet lidt utryg ved skumle varevogne og personer i nabolaget vil jeg sikre mit hus bedre.
Det første jeg har kigget på er døre og vinduer. Dørene samt låse (6-stift) ser fine ud. Mine vinduer er mahogni og har hængsler i toppen, men der er stor afstand mellem vinduesramme og karm for neden.

Jeg har læst at man skal sørge for minimal afstand mellem vinduesramme og karm. Men da der er 1 cm penge, er det alt for nemt at sætte et koben ind og dermed brække vinduet op.
Er der ikke noget man kan gøre ved det enten via et slags beslag eller andet?

Har set disse her, men virker det og vil det være et irritationsmoment i det daglige?
http://eshop.silvan.dk/vare/pn-vinduessikring

Gode forslag modtages med kyshånd
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er en skummel varevogn ?
Det er meget godt med sådan nogle beslag, men vil tyven ind kan du hoppe på tungen fra nu af og frem til år 2050, de kommer ind aligevel. Selvfølgelig hjælper det der hen at ser tyven beslagene, går han måske igen.
Og hvis du ellers har set nogel af de udsendelser om politiets arbejde, ville du have set at det som regel er nye vare vogne de tyve køre rundt i. Muligvis Lånt på ubestemt tid uden ejerens vidende.
Hvis de vil ind kommer de ind, vi havde indbrud sidste år, og der havde de valgt et vindue som har et sikringsbeslag på, selvom flere andre vinduer ikke har dem, så jeg tror ærlig talt de er ligeglad med det beslag, det så ikke ud til at have givet meget modstand..

Af gode råd,

1. En stor hund der gør.. det tror jeg ikke tyvene gider lege med..
2. En alarm som larmer meget, også udenfor( dog upopulær hos naboer ved fejlalarmer)
3. riv huset ned og opfør et nyt i beton ala de tyske bunkere, med meget små vinduer og tykke ståldøre
Ikke altid at en stor hund gøende gør indtryk !
En af mine bekendte havde anskaffet en meget stor "hund" Den lignede en sjæfer men var af plastik, øjnene var bevægelses censorer og den gøede ved bevægelse foran den. Han havde så indbrud og det eneste der var stjålet var Hunden !
Af gode ideer:
Byg et 5 m. højt plankeværk om grunden selvfølgelig med piktråd øverst, og en kraftig låge/port.
Grav en voldgrav og få vindebro !
Få opsat kraftige projektører med bevægelses sencorer og alarmer.
Og så den bedste: Lev livet uden al den mistro til jeres medmenesker lad være med at udstille jeres velstand.
Tja som andre skriver, så kommer tyven ind, hvis tyven vil ind...
Selvfølgelig kan man gøre det så surt for tyven at han vælger naboens hus til sin "forretning", men det er svært.

Tænk også på at døre ikke skal kunne åbnes indefra, hvis tyven skal samme vej ud som han kom ind, kan det begrænse ham gevaldigt (det er ikke nemt at få en 45 tommer fladskærm ud af et kældervindue).

Og det med hunde mm. Tja med mindre du anskaffer, og træner en stor hund til netop den opgave, så er der tyve der ikke er bange eller bare bedøver den med lidt sovemiddel i en frikadelle.

Den mest effektive måde at undgå tyveri: Sælg alle dine ting...    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skal sikre dine vinduer ved at montere et overfald på samtlige vinduer og døre. Som det her: http://hightech-laase.dk/upload_dir/shop/2009032416305895.jpg

Listerne skrues fast med envejsskruer. Ligeledes borer du for i alle dine glaslister og sætter envejsskruer i her også.
Det er simple løsninger, der er uhyrer effektive. Tro mig - jeg kommer ud til indbrud og indbrudsforsøg næsten dagligt.

Det er også en rigtig god idé at sikre dine døre med låse indvendigt. På hoved- & bryggersdør monteres en ekstra lås 40 cm over den eksisterende, med låsecylindre på begge sidder. Når I er hjemme låser I den nederste lås der er forsynet med en vrider. Når huset forlades låses begge låse, så der skal bruges nøgle fra begge sider.

Terrassedøre sikres med elektronisk codehandle eller Secuyou greb. Min erfaring er at man hurtigt bliver træt af at skulle anvende en nøgle for at åbne terrassedørerne op. Det ender altid med at de ikke bliver låst eller at nøglen bliver siddende i :-)

Til slut bør I sikre Jer at jeres udvendige lys virker og tænder ved hjælp af bevægelsessensorer. Ydermere kunne en tyverialarm også være en god løsning. Men husk, den virker først når de er inde :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis