Påhængsmotor lader ikke mere

Hej alle

Sidste gang jeg var ude at sejle lod jeg mærke til at volten på batterierne i båden var faldet fra 14.0V til 12,5V. Normalt plejer den at stå på 14 volt når man sejler, hvilket vel indikere at den lader batterierne. Nu lader det så som om at den ikke lader mere. Det er også som om at der er kommet en skurrelyd fra motoren, som om at et leje er gået, eller er ved at gå. Det er helt svagt man kan høre det, men det er der.

Hvad tror I der kan være problemet? Har ikke rigtig nogen ide om hvor jeg skal begynde med at fejlfinde.

Motoren starter fint (el-start), men det holder den jo op med på et tidspunkt, såfremt at det er korrekt den ikke lader mere.

Mvh. Jacob
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mulighederne kunne være defekt ladespole, eller ensretter/laderelæ, eller forbindelsen ledningerne, incl stelforbindelser.
Har du tjekket med et andet voltmeter, det kunne jo også være derdit voltmeter, der var blevet defekt, med fejlvisning till følge.

Et defekt batteri kan også give spændingsfald, men så vil den jo nok ikke starte uden problemer.

Måske din ladespole er gået løs, så den skraber mod svinghjulet? det vil jo give mislyde, men nok ret tydelige.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis