Spørgsmål omkring gulvvarme fremløb/retur

Godaften på LDS

Jeg døjer lidt med varmen i huset, efter at kulden er trådt ind.
Jeg har fået lavet installationen af en VVS'er, men jeg tror at det er lavet lidt forkert desværre 

Installationen ser sådan ud:

http://i178.photobucket.com/albums/w244/pomfritten/null_zps3e849cfa.jpg

Manifolden i toppen er ca 25grader, manifold i bund er betydeligt koldere.
Af rørene fra gulvet er den venstre meget varm (gætter på fremløb fra fyret), og den venstre er noget koldere.

Er min fremløb og retur ikke ombyttet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Telestaterne lukker svjh. på returvandet, så det må være rigtigt at det højre rør er retur.

Hvad står den sorte reguleringsventil på bunden på?

Er der luft i systemet?
Skrevet af Madsen9911 på 20 nov 2013 20:52

Er min fremløb og retur ikke ombyttet?
Neeiiij, det er vist lige efter bogen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Men hvis det er efter bogen, burde fremløb så ikke komme ind under thermostat ventilen? Ellers kan den jo ikke styre tilgang af varmt vand.
Desuden skal jeg jo kunne kontrollere fremløb temp., da jeg har trægulv.
Skrevet af Madsen9911 på 21 nov 2013 10:50
Men hvis det er efter bogen, burde fremløb så ikke komme ind under thermostat ventilen? Ellers kan den jo ikke styre tilgang af varmt vand.
Desuden skal jeg jo kunne kontrollere fremløb temp., da jeg har trægulv.
NJET!   Du regulerer fremløbstemperaturen til gulvene med/på den sorte ventil.

PS. Underligt i øvrigt, der ikke er sat et termometer på fremløbet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kan se at jeg har skrevet forkert i min oprindelige tekst i toppen rør fra gulvet: venstre - køligt , højre - meget varmt
I øvrigt har der os været thermometer på fremløb, men det er gået tabt under installation - nyt er bestilt
Annonce
Jo, så vil jeg tro det må være forkert.
Det ser dog heldigvis ikke ud til at det er så vanskeligt at bytte rundt på dem.
Skrevet af Madsen9911 på 21 nov 2013 11:14
Jeg kan se at jeg har skrevet forkert i min oprindelige tekst i toppen rør fra gulvet: venstre - køligt , højre - meget varmt
I øvrigt har der os været thermometer på fremløb, men det er gået tabt under installation - nyt er bestilt
Nååååe, det kan vi andre jo ikke ligefrem føle.  Men så skal de naturligvis byttes om.

Du skal vist have ham rørsmeden hevet godt og grundigt i hans øre, så han kan få lavet sit arbejde helt færdigt.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Jeg har nået et punkt hvor jeg hellere selv vil gøre det færdigt, så ved jeg hvordan det er lavet
Skrevet af Madsen9911 på 21 nov 2013 12:57
Jeg har nået et punkt hvor jeg hellere selv vil gøre det færdigt, så ved jeg hvordan det er lavet
Jo ja.  Øh, og du har betalt regningen ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis