God boremaskine

Hej jeg vil ud og have mig en kvali boremaskine.

Men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge, og hvad der Best for pengene?
Det skal være en ad de lille modeller, ligesom denne bosch http://billigmaskiner.dk/bosch-blaa-skruemaskiner-10-8-v-170/bosch-akku-bore-skruemaskine-gsr-10-8-2-li-l-boxx-p1123.
I må meget gerne komme med andre gode forslag, hvis der nogen andre som måske er billigere/bedre, og i må meget gerne smide et link på hvor man kan købe den?:-)

Den skal bruges til alt muligt, hobby,træ og ting i hjemmet osv.

Håber i kan hjælpe :-)
51 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til siden.

Dén lille Bosch har ord for at være god, ikke egen erfaring, men har set det her på LDS flere gange, så den du linker til er nok ikke helt ved siden af vil jeg tro.

Det med valg af værktøj kan være lidt af en "religion" nogen foretrækker det ene mærke osv.

Kommer lidt an på hvor meget du vil investere og hvor meget den skal bruges naturligvis.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hvor meget vil du investere i din kommende maskine?

Hvor mange (stærk) ønsker du maskinen skal ha'?

Batteriets A/H har noget med pris at gøre. Desto mere du vil ofre vil jeg mene at jo bedre maskine du vil få. (er personligt færdig med de helt billige, de holder ikke ret længe her hos mig)

Prøv at lede på f.eks. Pris runner tror jeg det hedder, der kan findes rigtig mange forskellige mærker, og forskellige priser/størrelser på A/h, det var måske værd at undersøge også inden du bestemmer dig.

Har i foråret købt min hidtil dyreste bore/skrue & slag batteriboremaskine, (med hjælp herfra) i den noget dyre ende, godt 2200 kr. med fragt, men er meget glad for denne (kan ses på galleriet) Håber denne vil tjene mig i lang tid fremover, men det vil tiden jo vise.  


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Har du overvejet om den er kraftig nok, når du kommer til at bruge den meget, og som ene maskine.

Jeg har selv en Metabo powermaxx 12 pro, med 2 stk. 1,3 ah li-on

Jeg synes ikke den kan klare andet en lettere opgaver, og skal ofte ned i laveste gear, hvis der skal skrues lidt større skruer i, så har den kun en 10 mm bore patron.

At Metabo'en så er af ringe kvalitet, øger jo ikke brugerglæden.

Jeg har så også et par større maskiner, det er Makita 18 volt 3 ah li-on, dem er jeg så til gengæld vældig godt tilfredse med.

Ja er osse helt færdige med de billige! De intet værd
Men har ikke et bestemt pris som jeg vil holde mig indenfor, den skal bare kunne holde til lidt af hvert, og jeg har en rigtig go 18v så der ingen problemer til det lidt større ting.
Den skal bruges rigtig meget til hobby og til hylder og til at bore huller i metal:-)

Har været ude og kigge på et par stykker idag, og syntes Best om den busch /(slags) den ligger godt i hånden.
Men kender ikke så meget til andre end den.
Så ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter:-)
Annonce

Metabo'en  er ikke af de helt billige, mener den koster ca. 900 kr.

Min svigersøn har sådan en Makita her, den er han utrolig glad for

www.homeshop.dk/makita/makita-bore-...ricerunner

Her vist uden bore patron men den er med, kan sikkert findes billigere.

med patron ser den sådan her ud..

Den ser fin ud den der. Men jeg tænkte om det måske var lidt for dyrt og købe såen en, til mit brug?

Men som sagt har jeg ikke så meget forstand på de modeller og vil gerne ofre de penge hvis den er det værd:-)

Men de eneste jeg har kigget på er den som du viser og den bosch, så kan ikke rigtigt finde ud af hvad man skal.
Det jo mange penge og bruge hvis det den forkerte man køber ;-)
Om du vælger Bosch, eller Makita er ren religion.
Bedst at finde dem i en butik, og så vælg den du synes bedst om.

XL-byg har faktisk både en Makita og en Bosch 18 V  med 2 stk. 1,5Ah batterier på tilbud til kr. 1299,- i deres juleavis :

Makita og Bosch fra XL

Bosch-en er så med et væld af tilbehør.

Den kunne jeg godt finde på at købe, hvis jeg ikke allerede havde en ( Hitachi )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og den der ligge bedst i din hånd (balance og sådan) ret så vigtigt med al slags værktøj, synes jeg.

Om du vælger at købe den for lille (for lidt Nm) det den kan spænde når du f.eks. skal skrue en lidt større skrue i, uden den taber "pusten" bør du nok også tænke lidt på.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis