Hvorfor er det sådan !

Hvis jeg var ansat i et større firma og havde haft fingrene lidt for lang nede i klejnekassen, ville jeg blive fyret og få en slem streg i min straffe attest.
Men hvis en politikker gør det samme sker der ikke meget ved det ! Og så vidt jeg ved er der noget om at man ikke kan komme i folketinget hvis ens straffe attest har pletter.
Men de sidder der stadig.
Så hvorfor er det sådan ?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mon ikke det har noget at gøre med hvem der laver reglerne :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er jo talrige eksempler på at folk ikke er lige for loven.
En kommune kan vedtage undtagelser for deres ansatte, som andre firmaer aldrig ville kunne få...
Staten kan tvangsflytte (det kaldes ekspropriation) borgere...
Staten kan vedtage love der kun gælder for visse dele af befolkningen (rockerlov)...
   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Håndværkeren på 20 nov 2013 03:54
Du mener måske at dem der laver reglerne ikke skal holde dem ?


Bestemt ikke, de skal naturligvis oveerholde reeglerne på lige vilkår med alle andre.
Men jeg mener bare ikke altid, at det er det man ser de gør

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det er sådan set det jeg mener, hvorfor er der nogle der skal være hævet over loven !
Havde det været en banan rerpublik, havde vedkommende vel mistet knoppen.
Ikke at jeg mener at det skal udføres her, men de skulle fratages muligheden for at sidde i sådan en stilling og miste pensionen.
Det ville nok få de fleste til at tænke sig om en extra gang !
Annonce
He he håndværker... det er li'som jeg har det med biler.
Hvorfor skal billisten ha' en pude i hovedet, fordi han kører ind i noget, nææ, hvis man nu udskiftede airbaggen med en pistol, så skulle du se folk køre pænt... jeg vil vil vædde på at antallet af ulykker vil falde gevaldigt (og salget af skudsikre veste ville stige gevaldigt  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LOL god ide pinkhenrik, den må sendes til politikerne som et forslag Griner

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af PinkHenrik på 20 nov 2013 18:16
He he håndværker... det er li'som jeg har det med biler.
Hvorfor skal billisten ha' en pude i hovedet, fordi han kører ind i noget, nææ, hvis man nu udskiftede airbaggen med en pistol, så skulle du se folk køre pænt... jeg vil vil vædde på at antallet af ulykker vil falde gevaldigt (og salget af skudsikre veste ville stige gevaldigt  
Tommel op.    Og godt min gode gamle dyt ikke har indbygget sådan noget sprængfarligt apperatur. Det betyder så også at jeg aldrig kan bliver offer for en selvmordskandidats hånd.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Neubert på 20 nov 2013 18:48
LOL god ide pinkhenrik, den må sendes til politikerne som et forslag Griner
Tror ikke den vil blive indstaleret hos vore prinser eller politikkerne, så der vil igen være forskels behandling
Og da slet ikke i Rusland, har siddet og set nogle af de film om bilulykker og hensysløs kørsel i Rusland. Tror ikke de har en færdsels lov men en færdsels anvisning, som ingen aligevel retter sig efter. Skulle jeg køre der ovre, ville mit foretrukne køretøj være en PMV.

Skrevet af PinkHenrik på 20 nov 2013 07:39

Staten kan tvangsflytte (det kaldes ekspropriation) borgere...
Staten kan vedtage love der kun gælder for visse dele af befolkningen (rockerlov)...
   

Vi skal lige have rettet et par misforståelser.

Man kan godt vælges til Folketinget selvom man har været straffet. Efter et folketingsvalg tager tinget stilling til, om alle medlemmer er værdige til at sidde på tinge. Bliver et medlem idømt en alvorlig straf kan man blive kendt uværdig. Man kan, i øvrigt, ikke som folketingsmedlem, stilles for retten eller dømmes uden at Tinget forinden har ophævet medlemmets immunitet.
Mogens Glistrup fik frataget sin immunitet gentagende gange for at straffesagen kunne kører mod ham mens han sad i Folketinget. Da han blev dømt blev han erklæret uværdig til at side på tinge, og røg i brummen. Selv efter han var blevet genvalgt vedtog Folketingets medlemmer, at han ikke var værdig, og så var det retur til Vridsløse. Efter udstået straf fuik han igen lov at indtage sin stol bagest i Salen.

Statens ret til at ekspropriere ejendom er en nødvendighed i et samfund der skal fungere. Det kan ikke nytte, at en ejendomsbesidder kan blokere for opførelsen af f.eks en motorvej eller en lufthavn, eller kan forlange en groteks pris for at afstå hele eller dele af sin ejendom for at samfundsfællesskabet kan udbygges og udvikles.

Det er i strid med Grundloven at lovgive for en specifik gruppe. Tvind-loven var således ulovlig., da den kun gjaldt for Tvind. Fartbegrænsningerne på Kalundborgfjorden var også ulovlige, da de kun gjaldt for Cat-Link færgerne. Derfor blev reglerne ændret til at gælde for "bilførende katamaranfærger på Kalundborgfjorden" .

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis