Volvo Penta 2002, utæthed ved dieseldyse....

Min Volvo Penta 2002 motor fra 1984, har en ganske lille utæthed i toppen ved den ene diesel dyse.
Er der nogle som har kloge ord omkring dette problem, på forhånd tak. 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du efterspændt omløberen, på røret? Eller det er måske ikke her, den er utæt?
Tak for interesse, det er ikke ved omløberen, men der hvor dysen går ned i topstykket. Jeg opdagede det da jeg skulle vinterkonservere motoren. Den er lidt fugtig rundt dysen og der kom små luftboblet op, motoren kørte naturligvis.
Kan den spændes lidt der? Kender ikke lige din motor med måske sidder der en pakning der nede?


 

Du skal have dysen ud for at se, hvad der er galt.
Mener der sidder en kobberring, og denne kan være skadet og skal så skiftes.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ikke for at genere nogle, men det er ikke en gætte konkurrence jeg vil starte, jeg søger nogle som kender til problemet og hvordan man evt. løser det.
Annonce
Undskyld men du spørger til en dyse... Mulighederne er ikke mange. Den skal være tæt hvor den er skruet i, hvor den er samlet og i omløberen. Uden billeder af problemet er vores forudsætninger da meget ringe.

Hjælp online er vel altid gæt fra brugerens side?


 

Tak fordi du forsøger at hjælpe, det er ok, men så vidt jeg har kunnet læse på nogle engelske hjemmesider er problemet kendt på denne type motor, men også noget speciel med nogle særlige tætningsringe. For at være sikker leder jeg efter dansk ekspertise.
Hej.
Så har du måske også læst, at dysen skal ud og du så undersøger topstykkets gevind for revner, dysens gevind og tætningsflade og pakringen, speciel eller ej.
Hvor svært kan det være, og på din måde kører du på kanten af at få velmenende folk til at føle sig til grin.

mvh

 varmetossen

Skrevet af EBH på 18 nov 2013 23:21
Ikke for at genere nogle, men det er ikke en gætte konkurrence jeg vil starte, jeg søger nogle som kender til problemet og hvordan man evt. løser det.
Jeg skal beklage, at jeg forsøgte at gætte på problematikkens løsning ud fra den begrænsede erfaring jeg har fra at have skiftet dyser i en Panta for ca 10 år siden.

Du kan så beklage din upræcise problembeskrivelse og opgaveformulering tilgengæld.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af EBH på 18 nov 2013 16:57
Min Volvo Penta 2002 motor fra 1984, har en ganske lille utæthed i toppen ved den ene diesel dyse.
Er der nogle som har kloge ord omkring dette problem, på forhånd tak. 
Med fare for at få en over næsen af dig vover jeg alligevel et forsøg

hvis dysen er utæt der hvor den ligger an mod topstykket, skal dysen afmonteres - hullet den sidder monteret i oprenses (med special værktøj ) og derefter genmonteres dysen med NY flammeskive og efterspændes med momentnøgle til korrekt tilspænding -
disse var ordene
Hilsen Polobjørn
Autoelektrikker
       IKKE
Diselspecialist


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis