Volvo Penta 2002, utæthed ved dieseldyse.... EBH 28 4700 18-11-2013 16:57 Min Volvo Penta 2002 motor fra 1984, har en ganske lille utæthed i toppen ved den ene diesel dyse. Er der nogle som har kloge ord omkring dette problem, på forhånd tak. 15 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je__ns 8514 0 18-11-2013 18:19 Har du efterspændt omløberen, på røret? Eller det er måske ikke her, den er utæt?
EBH Trådstarter 28 4700 18-11-2013 23:02 Tak for interesse, det er ikke ved omløberen, men der hvor dysen går ned i topstykket. Jeg opdagede det da jeg skulle vinterkonservere motoren. Den er lidt fugtig rundt dysen og der kom små luftboblet op, motoren kørte naturligvis. LDS Tip Automatisk tip Altid lave priser hos Harald Nyborg! Se ugens bedste tilbud her
grossmann 1067 6520 18-11-2013 23:13 Kan den spændes lidt der? Kender ikke lige din motor med måske sidder der en pakning der nede?
Chr. 2405 5700 18-11-2013 23:16 Du skal have dysen ud for at se, hvad der er galt. Mener der sidder en kobberring, og denne kan være skadet og skal så skiftes. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
EBH Trådstarter 28 4700 18-11-2013 23:21 Ikke for at genere nogle, men det er ikke en gætte konkurrence jeg vil starte, jeg søger nogle som kender til problemet og hvordan man evt. løser det. LDS Tip Automatisk tip Altid lave priser hos Harald Nyborg! Se ugens bedste tilbud her Annonce
grossmann 1067 6520 18-11-2013 23:29 Undskyld men du spørger til en dyse... Mulighederne er ikke mange. Den skal være tæt hvor den er skruet i, hvor den er samlet og i omløberen. Uden billeder af problemet er vores forudsætninger da meget ringe. Hjælp online er vel altid gæt fra brugerens side?
EBH Trådstarter 28 4700 18-11-2013 23:38 Tak fordi du forsøger at hjælpe, det er ok, men så vidt jeg har kunnet læse på nogle engelske hjemmesider er problemet kendt på denne type motor, men også noget speciel med nogle særlige tætningsringe. For at være sikker leder jeg efter dansk ekspertise.
Klaus Lundstedt 2622 4780 18-11-2013 23:48 Hej. Så har du måske også læst, at dysen skal ud og du så undersøger topstykkets gevind for revner, dysens gevind og tætningsflade og pakringen, speciel eller ej. Hvor svært kan det være, og på din måde kører du på kanten af at få velmenende folk til at føle sig til grin. mvh varmetossen
Chr. 2405 5700 19-11-2013 21:46 Skrevet af EBH på 18 nov 2013 23:21 Ikke for at genere nogle, men det er ikke en gætte konkurrence jeg vil starte, jeg søger nogle som kender til problemet og hvordan man evt. løser det. Jeg skal beklage, at jeg forsøgte at gætte på problematikkens løsning ud fra den begrænsede erfaring jeg har fra at have skiftet dyser i en Panta for ca 10 år siden. Du kan så beklage din upræcise problembeskrivelse og opgaveformulering tilgengæld. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
polobjørn 1902 4230 22-11-2013 20:44 Skrevet af EBH på 18 nov 2013 16:57 Min Volvo Penta 2002 motor fra 1984, har en ganske lille utæthed i toppen ved den ene diesel dyse. Er der nogle som har kloge ord omkring dette problem, på forhånd tak. Med fare for at få en over næsen af dig vover jeg alligevel et forsøg hvis dysen er utæt der hvor den ligger an mod topstykket, skal dysen afmonteres - hullet den sidder monteret i oprenses (med special værktøj ) og derefter genmonteres dysen med NY flammeskive og efterspændes med momentnøgle til korrekt tilspænding - disse var ordene Hilsen Polobjørn Autoelektrikker IKKE Diselspecialist "AUTOELEKTRIKEREN"