Hvilken størrelse radiator?

Hej
Jeg har en garage hvori mit pillefyr står, ny vil jeg gerne have lidt varme derude nu hvor vinteren sætter ind så jeg ikke får fugt derude, mit spørgsmål er så hvor stor skal radiatoren være, min garage er 35m2 med 75mm isolering i loft og muret op i gasbeton.
Mvh. Brian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før nogen kan svare på dit spørgsmål skal du give lidt mere information:

1. Hvilken temperatur ønsker du i garagen?
2. Hvad er din fremløbstemperatur
3. Hvad er dine ambitioner (skal det bare være billigt og nemt?)
4. Hvor tæt er garagen, kan det blæse ind?
5. Er garageporten isoleret?
6. Ønsker du, at kunne hæve temperatur hurtigt (f.eks. fra 5 til 21 grader) ? Det ville være rart, hvis man skulle arbejde (gemme sig fra konen)
7. etc. osv....

Man kan lære alt, hvis man gider!
Hej.
I garagen ville jeg ikke spekulere ret længe, men tilslutte to pexrør, frem og retur med haner på, og så bare finde en radiator på over 1m² varmeflade, evt. tolags, der giver konvektion. De kan nok findes på genbrugspladsen, hvis du ikke er så kræsen.

mvh

 varmetossen

så 2 her skulle kunne klare det :http://www.dbvvs.dk/shop/radiator-type22-hoejde-324p.html .
du skal renge med ca 50w pr m2

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Måske det ville hjælpe hvis du lavede luftindtaget til fyret i modsatte ende af garagen hvor det står. Fyret skifter nemlig luften ud i rummet rigtig mange gange i døgnet når det er i drift.

Generelt fjerner man fugt i en garage, ved at lave en ordentelig udluftning der dækker hele rummet.  Næsten alle garager, har efter min sølle mening, et for ringe naturligt luftudskifte og er derfor fugtige når porten holdes lukket størstedelen af tiden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis