Skillevæg i kælder, materialer

Jeg skal lave en skillevæg i kælderen, men er i tvivl omkring hvorvidt jeg skal lave den af gasbeton eller gips (evt. vådrumsplade)...

Kælderen er opvarmet, men jeg er stadig bekymret for opstigende fugt da terrændæk består af 10 cm beton direkte på jord. Huset er fra 1957...

Har i nogle gode råd?

Hvis jeg laver den af gasbeton havde jeg tænkt mig at lægge murpap i bunden for at stoppe fugten nedefra.

Er der nogle problemer ved at lave væggen af gips? Jeg er mest bekymret for at isoleringen og indmaden skal rådne og danne skimmel hvis jeg vælger denne løsning.


På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du lægger murpap under din skillevæg er der da ikke fare for opstigende fugt !

Jeg ville lave en gipsvæg på stålreglar, og sørge for at gipsen ikke har kontakt til gulvet

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nu gik spørgsmålet også mere på om det at lave en skillevæg i gips i en kælder er totalt no go, grundet de potentielle risici der er forbundet hertil (høj fugtighed, opstigende fugt m.v.)

Hvis jeg laver løsningen med gips og stålprofiler, skal der så også murpap eller andet under? Hvis jeg ikke gør det er der vel en potentiel chance for at fugt kan trænge op mellem pladerne i isoleringen. Pladerne placeres selvfølgelig de der 6-8 mm over jorden så der er plads til fuge og bevægelse.
Jeg ville bare klodse væggen op fra gulvet, feks. med plastklodser/afstandklodser, også holde samme afstand fra gulvet med pladerne, så kan panelerne til sidst dække væggen, og ingen risiko for overførsel af fugt, i siderne bygges der bare ind til murpap.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis