Fjernstyret lås.

Jeg bor i en boligforening hvor jeg har mit eget skur med en ruko lås på jeg kører knallert og jeg ville gerne gøre livet lidt kættere
Min ide er at lave en lås på indvendig side som fjernstyres. Evt med noget central lås kit fra en bil men er ikke sikker på sådan et stempel fra central lås kan slæbe en pal frem og tilbage.

Jeg er åben for alle mulige forslag om jeg skal omtænke hele planen er lige meget bare jeg kan fjernstyre låsen ude fra.


Man lærer hver dag..
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er her slet ikke nogen der har en god ide?

Man lærer hver dag..
Der findes masser af elektriske låse, herunder magnetlåse, motorlåse, bokslåse og holdemagneter. Spørgsmålet er bare hvor mange tusinde kroner du vil ofre på det? :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det vil jeg nemlig ikke.. Det må kunne laves billigt.. Skal nok bare finde noget som kan bruges som pal som kan glide let frem og tilbage..
Vil også hellere lave noget selv end at købe noget færdigt

Man lærer hver dag..
http://biltema.dk/da/Byggeri/Beslag/Las-og-rigel/Skudrigel-86594/ sådan en med en aktuator fra et centrallåssæt med fjernbetjening til? Det ku fungere.


 

måske du kan bruge lidt fra bilverdenen, jeg har lavet fjernbetjent bagklap i min bil, der har jeg brugt den eksisterende låse anortning, afmonteret selve låse cylinderen, og sat en bagklaps åbner i som denne kangal-styling.dk/....kofferraum-zugmotor-kit-02.jpg

som så trækkes via fjernbetjening til dørene.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Jeg tror godt det vil kunne køre ordenligt
Tak for alle indput

Man lærer hver dag..
det skulle snildt kunne komme til at fungere :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Når du laver en fjernbetjent lås på indersiden af dit skur, bør du tænke på, hvad der sker den dag, hvor låsen ikke fungerer, og døren er låst. Det kunne jo blot skyldes, at batteriet, som skal drive aktiveringen, er fladt, eller at der er kommet noget grus ind, der gør, at palen kiler sig mere fast end sædvanligt. Du bør have en eller anden mulighed for at kunne låse op uden brug af fjernbetjeningen!
ganske rigtigt som efry skriver.
I bilen hvor jeg har omtalte løsning, har jeg sat en stump wire ud igennem bagbeklædningen på bagklappen som kan aktiveres ved evt svigt, lignende kan evt laves i skuret (lidt gemt) :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja rigtig god ide med en nød åbner men har tænkt mig at bruge en omformer fra 220 til 12 v men har i nogen ide om hvor mange A den skal være på
Ville denne her være over kill?

http://www.ebay.com/itm/Switch-Transformer-Adapter-LED-Switching-Power-Supply-AC-110V-220V-to-DC12V-8-3A/200916487292?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D2789874278614562886%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D200916487292%26

Tænker at et bil batteri er jo noget mere end 8 A ... Styre enheden tager vel kun det den skal bruge eller hvad?

Man lærer hver dag..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis