Isoleringstykkelse (undskyld, har søgt)

Hej

Som jeg tidligere har skrevet, så skal vi have nye høje spær på huset for at kunne udnytte 1.sal på vores hus. Dette sker om ca.14 dage, så nu er det ved at være alvor.

Jeg har trawlet nettet tyndt og læst på BR-10, men kan ikke finde et svar(tror jeg i hvert fald ikke). Spørgsmålet er rimeligt simpelt.

Hvor meget isolering skal jeg proppe i skråvæggene? Hvad er kravene?

Regner i øvrigt med denne opbygning:
Isolering ? tykkelse
Udglødet jerntråd 2mm.
Dampspærre
Krydsforskalling 45x45
45mm. isolering.
Forskalling pr. 30cm. lodret
Profilbrædder 19x125mm

Ser det nogenlunde rigtigt ud?

Mvh Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det skal opfylde kravene til nybyg br 2010, så 485mm dvs. 0.08 samlet u-værdi

http://www.rockwool.dk/produkter/u/8756/Rejste+tage/Haneb%C3%A5nd-+og+bj%C3%A6lkesp%C3%A6r

Jeg ville dog ikke forskalle pr. 300mm til profilbrædder, så tæt behøver det ikke sidde.

800mm c/c afstand er fint til forskalling i den dimension.
Hej Rene.

Tusind tak for svar, det var godt nok en del mere end jeg regnede med, men så må jeg bare igang med at påfore spærene.
Hvordan gøres det lettest på nye spær som, ifølge papirerne, er 220mm. høje?

Mvh Lars
Først et stykke spærtræ direkte på spærene med sømplader, også en krydsforskalling med de sidste 50 mm

Jeg ville dog nok ikke selv have smidt have smidt 485mm isolering i skråvæggene i mit hus, men holdt mig til omkring 400mm ved en renovering.
Det lyder som noget der er til at finde ud af.
Jeg smider 200mm. spærtræ på med sømplader, og lægger 350mm. isolering deri, og 50mm. i krydsforskallingen.
Det giver ca. 70mm. luft ud til undertaget.

Mange tak for svaret, der kommer med garanti flere underlige spørgsmål, når det er første gang man står med sådan et projekt. :o)

Mvh Lars
Var så lidt, og du spørger bare løs...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis