Opvaskemaskine SMEG STA6143 - fejl

Jeg har et problem med min opvaskemaskine.

Den kører fint igennem skylleprogram, vaskeprogram men går i stå når den kommer til efterskyl.
Det lyder nærmest som en kaffemaskine der trænger til afkalkning når den står og hakker i det.
Det hjælper ofte at åbne den og nærmest smække lågen i så man kan høre der presses lidt vand ud i afløbet.
Nogen der har en ide til hvad der er galt med den?
Maskinen er 6 år, så er ikke helt klar til at ofre servicetekniker på den
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var nu nok det du burde gøre, så den stakkels teknikker også kan få flæskesteg jule aften.
Og det er da fint med mig, altså lige bortset fra at det her et et "Lav det Selv" forum. Men nu har jeg været der lad os så se om der ikke ryger en på mig fra siden
Hvis du ligefrem kan få maskinen til at opføre sig lidt mere normalt ved at smække lågen hårdt, er min første tanke en dårlig forbindelse i et af de stik der forbinder betjeningsprintet, som typisk også er styringen til resten af maskinen. Tjek også om der er nogle af ledningerne der er "trukket" eller har fået skrabet noget af isoleringen af. Alt sammen kræver du skiller lågen af.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis