Skimmel og beton

Hej
Huset der nærmest er købt, har et betondæk der hvor det er bygget sammen med laden. 
Ovenover er der uisoleret loft og uisoleret væg ud til laden. 
Det er baumedæk og de er det gamle malkerum der er lavet til bryggers. 
Der er en smule jordslået på dette betondæk. 
Jeg har en veninde der er overbevist om at skimmel simpelthen spreder sig og inficerer alle naboer i hele sognet :-D 

Men har jeg ikke ret i, at når denne kuldebro bliver isoleret og skimlen fjernet med klor, så er den væk? Jeg mener jo ikke skimmel kan gro i beton og mursten, men kun udenpå pga. En højere fugtighed ved denne kæmpe kuldebro, i et rum der ikke er særlig varme på. 
I fyrrummet ved siden af, med samme konstruktion/forhold er der intet skimmel/jordslået, naturligvis pga. Salamander fyret, der fyrer de første 1000 liter olie ud i fyrrummet :-) 

Jeg selv er er ganske rolig overfor skimmel, især under disse forhold men min veninde mener huset er er ganske ubeboelig, fordi der er skimmel i 1/2 kvm beton
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
He he, kvinder har det med at være hysteriske, du har ret skimmel kan som sådan ikke leve i beton, men i overfladen hvor der måske sidder et organisk materiale, dvs. støv, organisk maling osv...

Fjernes årsagen til fugten, vil skimmelen selv forsvinde over tid, men tørres det af med rodalon eller lign, så skulle det gerne være væk med det samme, hvis årsagen til fugten også er ordnet.

Skimmel findes OVER ALT, også her i huset, det gør dog ikke huset ubeboeligt.
Jep der er dog ingen maling på betonen, men støv osv er der jo altid.
Kuldebro en forsvinder jo nok aldrig medmindre man isolere ude i laden.
Men 100 mm på loftet hjælper jo betydeligt med at holde lidt på varmen,
Desuden har huset Været lejet ud de sidste år, generelt er det godt godt vedligehold, men lejere bruger sjældent mere olie end nødvendigt. Og slet ikke hvor man ikke er :-)
Det jo Heller ikke slemt at tørre loftet lver med rodalon under hovedrengøring :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også