Min Polo har ingen kræfter

Hej der ude

Jeg har en Polo 1,6 1995. Jeg bruger den til markræs og vil sikkert ikke have den synet. Jeg vil ikke bruge alt for mange penge på den, og hvis det koster meget, skotter jeg den. Problemet er at den ikke kan accelerere ordenligt eller den har ingen kræfter. I tomgang kører den kun på to cylindere(1 og 2), men gasser jeg op kommer alle fire med, hvis omdrejningerne er konstante. Hvis jeg ude at køre og trykker pedalen i bund "prutter" den(alle cylindere er ikke med).
En klog mand har sagt, at det er noget med tændingen. Har prøvet at: tage tændrørene ud og børstet dem, se ind i tændingfordeleren og slebet polerne lidt, bytte rundt på tændrørene.

Alle jeg spørger og jeg er blanke på hvad problemet er, håber i kan hjælpe mig 

I got 99 problems, but a bitch ain't one!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlige tændrørskabler eller hætter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er du sikker på det. Så hvis jeg køber et nyt sæt tændingskabler, så kommer den til at kører godt igen?

Det kan være mange forskellige ting. Som nævnt over kan det være tændingskabler. Dårlige tændrør, selvom du børster dem kan de godt være ustabile. Har du pilet ved strømfordeleren er det vigtigt at den står nøjagtigt.
ny tændspole. kendt problem

Hvordan kan det være tændspolen når den efter hvad ejer siger tænder fint på cylinder 1 og 2.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Jeg tror ikke du skal tænke for meget på dyser når vi snakker en 1,6 med tændingsproblemer. Så hedder det monopoint i de årgange. Når han giver gas mister den pusten. Det tyder da meget på at tændspolen ikke kan give nok. Kabler og fugt i strømfordeleren kan jo også være et bud som er værd at undersøge, men lige den model har det med at revne i alu delen af tændspolen så gnisten springer til stel der.

Jeg har set til tændspolen og den er intakt. Men kan det stadig være den? Jeg prøver at bytte tændingskabler og tændrør fra en anden polo(ikke min).

Det kan være svært at se på den. Men jeg ville lige prøve med kabler og det først. Så har du da udelukket det. Men tændspolen er bare et svagt punkt på dem.

Og så skal du lige kontrollere strømfordeleren så der ikke er fugt i den.

Nu Bliver der kredset meget om tændrør, kabler, tændspole og fugt i strømfordeler.

Jeg havde tidligere en Volvo 460 der havde lignede symptomer. her var det strømfordelerdækslet der var slidt op - det lille kul der sidder i midten af dækslet og laver forbindelse til rotoren var slidt væk, og rotoren var ikke for køn. et nyt dæksel og rotor til 200 kr. og så gik det godt igen.Nu skriver du jo at du har renset polerne i dækslet, men tjekkede du også den midterste ? Det kunne jo være en mulighed i dit tilfælde :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis