Koldere vand i brusekabinen

Det varme vand  i alle de andre vandhaner rundt i vores hus ligger på omkring 52 C, men vandet der kommer fra vores bruser ligger lavere, kun 37 C.  Hvorfor denne forskel kunne jeg godt bruge hjælp til at finde ud af.

Kan blandingsforholdet i  blanding batteriet ændres ?
Ved desværre ikke hvad modellen hedder.
Blandings batteriets alder 7 - 8 år.

Huset er opført i 1993

Vedhæftet billede af blandingsbatteri.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ofte handler det om at holde knappen på håndtaget inde og dreje over låsepunktet på dit blandnings batteri, så får du varmere vand. Det er en skoldnings sikring !
Den sikkerhed har jeg kendskab til, men der må være noget andet i blandingsbatteriet som gør at vandet ikke kan bliver varmere.

Den sikkerheden der er indbygget, stopper ved 37 C, samme sted som er max temp på vandet, jeg kan få ud af blandingsbatteriet. Måske skal fejlen findes i den indbygge sikring der gør at vandet kan komme højere op end de 37 C ?

Blandingsbatteriet er af fabrikatet "Hansgrohe"
Hej

Normalt er der indbygget et lille tråd filter i blandingsbatterierne, det tyder på at det er ved at være stoppet for det varme vand.
Luk for vandet og prøv at demonterer blandingsbatteriet på de unioner som sidder bag ved, op mod væggen.
Filterne plejer at sidde der, alt afhængig type, evt. prøv at se på "Hansgrohe"'s hjemmeside, for given type..

mvh
gsh
Hej

Du kan prøve at mærke på røret til højre, hvis den er varmere end det der kommer ud er fejlen i blandingsbat. Ellers er der for meget afkøling inden det når frem.

Mvh Jakob
Har målt temp. på det varme vand der kommer ind i blandingsbatteriet, og det bekræfter at vand temp. er ok
Termostatelementet er groet fast og skal udskiftes. har selv prøvet det.
Måske er det bedre at udskifte hele blandingsbatteriet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis