Billeder

Hej.
Er der et iøjnefaldende sted at lægge en opskrift på at få billeder lagt ind?
Jeg sloges selv med det i starten og noget var rene happy go lucky da det lykkedes.
Mange senere indlæg tyder på, det ville være godt.

mvh 

 varmetossen

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være en rigtig god ide med en step for step opskrift, evt. med screen dumps som illustration.
Det er ærgerligt, at der er så få billeder direkte i teksten, synes jeg. Det kan være udmærket med et link til en eller anden billedsamling, men aldrig så godt som billeder direkte, hvor der også er beskrivende tekst til billederne.
Jeg synes ikke det er optimalt, at en sådan opskrift ligger inde blandt mange andre tråde.

Hvis man så oven i købet kombinerede det med en lille vejledning i at tage illustrative billeder. Er der noget man vil vise, kender man jo sagen i sin helhed, og er derfor tilbøjelig til at tage billeder alt for nær, for at vise det så detaljeret som muligt. Men for den intetanende beskuer, der ikke kender helheden, kan det være kropumuligt at regne ud, hvor billedet hører til og hvad problemet er.

Billeder gør tråde langt bedre på alle måder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 16 nov 2013 14:24

Billeder gør tråde langt bedre på alle måder.
Ja, der hvor jeg arbejder var jeg med til at lave en procedure for hvordan man lavede en arbejdsinstruktion.

Et af de allerførste punkter hedder : " billeder frem for tekst "

Og det virker


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg



Nu har jeg lige lavet en hurtig en her, er viser hvordan man sætte billeder ind. Alla kan sikkert lave en der bedre, med lidt beskrivelse i hvert felt. Og evt gøre den sticky, eller ligge den som et link man kan trykke på når man er ved at skrive en post. som en hjælp knap, til det at uploade billeder.  

Step: ½  Når du skal svare i en tråd og vil have et billed med, skal du bruge funktionen "tilføj svar" og ikke bare den tekst boks i bunden af tråden.



Step: 1 Når du opretter en tråd eller et nyt indlæg og vil vedhæfte et billed. så gør som følgende. klik på vedhæft filer



Step: 2 Tryk på "vælg fil"



Step: 3 Derefter finder man billedet på computeren, og trykker på "åben"



Step: 4 Derefter skal man huske at trykke på "upload", ellers bliver filen ikke lagt op.



Step: 5 Derefter trykke man på "indsæt billed" hvorefter billedet kommer frem i den post man er ved at skrive. Synes man billedet bliver for stort, og fylder for meget, kan man istedet for vælge "lav thumbnail" som sætter et formindsket billed ind, som andre så kan trykke på, også se det i fuld størrelse.



Step: 6 Billedet er kommet frem i den post man er ved at skrive, og der kan tilføjes en beskrivelse til billedet. før man slutter af med at trykke "Send"


Lige netop noget i den henretning!

Det er bare ærgerligt, hvis en sådan anvisning ikke er til at finde om et par uger
Det kunne være fint, om en eller anden, der mener sig ude af stand til at uploade billeder, ville prøve efter denne "opskrift" og meddele resultatet og/eller hvilke problemer det evt. giver

Med venlig hilsen
ktm

 

Har skrevet linket til denne tråd, til Allan i en anden tråd, hvor han netop omtalte det at folk havde problemer med at uploade billeder. Så håber han kan lade sig inspirere. Og et tip jeg også skrev var at det kunne være godt med en "upload billed" knap ved siden af send knappen. Så tror jeg lagt flere ville gøre brug af den funktion.
Annonce
Fin vejledning. "Step" bør nok være "skridt" - ikke alle her inde kan engelsk. Men ellers rigtig godt lavet Illisher.

Det må være muligt at indsætte beskrivelsen på den side, hvor man skriver tekst/uploader billeder. Evt. bare et link til "Sådan uploader du billeder". Og en tekst på "kommentarfeltet" under trådene, hvor der står at man skal bruge "tilføj svar" for at kunne uploade billeder.

Og ja, der må også meget gerne stå, at man helst skal bruge sidens billedfunktion. Det er så ærgeligt, at finde frem til en gammel tråd, hvor der er linket til billeder på dropbox eller en billedupload tjeneste, men hvor billedet sidenhen er blevet fjernet fra.
God ide... og god forklaring  
Måske skulle der laves en guide også til at indsætte links, på den "rigtige" måde  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Yes. De vill bår vær deili

mvh

 varmetossen

FLOT ARBEJDE!

Super god ide med guides på den måde. JørgenE lavede noget lignende engang, men jeg ved ikke helt hvad der blev af dem.

Jeg knokler lidt med det nye gruppekøb nu (husk at se det under menupunktet "Gruppekøb"), men så snart der er lidt luft igen, vil jeg finde en god måde vi kan samle guides som Illisher's.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis