Manglende isolering over nedhængt loft i badeværelse

Hej 


Jeg har et nedhængt loft der er delt i to rum over loftet på mit badeværelse. Årsagen til at delt i to er at loftet et sted er adskilt af en gammel dørkarm der adskiller de to områder. Jeg har læst lidt (meget) her på siden og er blevet opmærksom på at jeg sandsynligvis mangler isolering over mit gipsloft som er udført i et lag på metalregler. Der er elastisk fuge rundt langs kanten af loftet, men også 3 stk 230v halogen loftspots. 

Den ene del af loftet er under 1 m2 og der er ca 40 cm luft over denne del af loftet op til det oprindelige pudsloft. Her er der et par rørsamlinger og derfor sidder der en inspektionslem her.

Den anden del af loftet er ca 2 m2 stort, men her er der kun ca. 15cm luft over loftet da der i forvejen er et nedsænket loft i denne del af rummet.


Mine spørgsmål er:

1) Det er opført i 2006 og jeg er usikker på hvilke regler der var gældende på det tidspunkt? 

2) Hvis der skal isoleres over loftet er det så et strengt krav at jeg udfylder hele loftet med 40 cm isolering, eller kan man nøjes fx med 100mm? Det har jeg læst et sted.

3) Hvis der skal være fuld isolering op til det rigtige pudsloft der hvor der er 40 cm højde, hvordan gør man så ift. de rør der løber over loftet. Ligger de bare imellem isoleringen? og hvad med området omkring inspektionslemmen?

Jeg er OBS på at hvis der kommer isolering skal de eksisterende spots naturligvis udskiftes til en model der er indkapslet og som er beregnet til at sidde i isolering. 


Tak for hjælpen!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har læst lidt videre og kan konstatere at området over de to områder over gipsloftet ikke hverken individuelt eller samlet overstiger 1m3 hulrum - dog er der mere end 4 cm fra gipsen op til det gamle pudsloft.

Betyder det at reglerne/kravene for isolering frafalder?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis