Registrering i BBR

Jeg har overtaget et hus 1 april i år. Og iflg advokat skulle alt være registreret i bbr. Sælger har lavet carport som som åbenbart ikke er i bbr. Nu har sælger modtaget papir fra kommunen at alt ikke er registret. Og nu vil sælger har en fuldmagt eller en optrædning fra mig på kommunen. Så det kan blive bragt iorden. Når nu jeg har advokatens ord og underskrift på alt er i orden og at det var en betingelse fra advokatens side til sælger at alt sku være registreres før handlen kunne godkendes. Ska jeg så ikke tro på det eller ska jeg tage kontakt til kommunen? Er det en udgift jeg skal have hvis alt ikke et okay? Skal et par brædder og plastik virkeligt registreres. Mvh Michael.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det syntes jeg du skal lade din avokat rode med, hvis du har hans underskrift på at alt er i orden, må det blive en sag mellem ham og sælgeren !
Skrevet af grossmann på 20 nov 2013 09:51
Jeg står faktisk i samme situation. Vi købte et hus hvor sælger mente carporten ikke var i så god stand at den skulle i bbr, men skal alle bygninger under tag ikke stå der?

Det er ligegyldigt hvor god stand den er i, den skal oplyses til BBR, var den også i dårlig stand da han byggede den??
Det tænkte jeg også, men for det første står den tæt på hækken over til naboen, og så trænger den meget til nyt tag, så jeg skal i hvert fald have det hele på plads før jeg bygger om.


 

Mener ikke det koster noget at få ændret i BBR.
Jeg har for 2 år siden fået ændret min på sommerhuset fordi jeg havde revet et gammelt 3 m2 skur ned.

Det blev ordnet over mail det hele - gik ind her

Det kostede ikke noget.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 20 nov 2013 11:06
Mener ikke det koster noget at få ændret i BBR.
Jeg har for 2 år siden fået ændret min på sommerhuset fordi jeg havde revet et gammelt 3 m2 skur ned.

Det blev ordnet over mail det hele - gik ind her

Det kostede ikke noget.

Det koster at anmelde et nyt byggeri som f.eks en carport(under 50 kvm), nu er den ikke ny men jeg tror de vil have en anmeldelse alligevel..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis