Brændeovn, glas revnet

Hej,

har lige konstateret at glasset (specielt buet) i min brændeovn har fået en revne i det ene hjørne på ca. 8 cm.

Et overslag på udskiftning = meget dyrt. Kan jeg benytte ovnen indtil at jeg finder ud af hvad der skal ske? Min brændeovnsmand siger at det sker der ikke noget ved, men vil jo nødigt risikere noget som helst.

mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du fyrer bare løs, og så henvender du dig til leverendøren/producenten og forklarer det skete, hvís det altså ikke er grundet slag eller andet.
De ovne med de store buede glas er selvfølgelg fristende og flotte, men du står så med hvad det kan indebære.
Så få som muligt skulle jo gerne opleve det samme. Det kan være, den har været i spænd ved montagen, og så revner ved varmen.

mvh

varmetossen

Vi fik skiftet i vores morsø, det kostede kun 600 kr. Det sker hvis et stykke brænde ligger op ad glasset med ild i længere tid

Tak for Jeres svar! Glasset revnede yderligere da jeg tændte op her til aften, så det er en ommer!

Så jeg lukker øjnene og kører kortet igennem og betaler ved kasse 1, træls. Det er en velholdt, og nymalet, ovn med ca. 10 år på bagen så jeg ofrer en ny rude inkl montering.

mvh
Lige en opfølgning Jeg ringede til min forsikring og forklarede situationen - resultat: De betaler en ny rude + isætning.

God weekend

to spørgsmål: Hvad koster en rude til din brændepvn og hvor stor er din selvrisiko?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis