Fyld vand på? (Fjernvarme)

Hejsa

Skal have fyldt lidt vand på mit anlæg. Fjernvarme med cirkulationspumpe, varmeveksler, og radiatorer.

Hvor fylder man det på henne? Og skal der tilkobles noget slange sjov for at fylde på?



 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa.

Det nemme svar du skal se i den brugervejledning der følger med anlægget:-)

Jeg kan ikke se om dit anlæg har fjernvarme vand ind i din centralvarme kreds eller om det er adskilt. Det skal du først finde ud af.

Når du har fundet ud af det, ser der ud til at være en tilkoblings mulighed lige under den hane der sidder oppe i venstre hjørne, der er sat et lille skrue låg på men en kæde.
Det plejer at være 1/2 gevind så du kan bruge en have slange kobling med 1/2 gevind.


Tja, der syntes at sidde et tee med en hane på det næstnederste rør til vendstre. Vil formode det er der du skal have din vandslange på.

Kender du proceduren for påfyldning af et centralvarmeanlæg ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har ingen brugsvejledning .

Sjussede mig frem til det måtte være på et af de rør til vores lukkede kreds i huset, og så var der ikke så mange muligheder tilbage.
Har fået fyldt vand på detn, så mon ikk jeg har gjort det rigtigt. Den er i hvertfald steget på manometeret

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis