Hvor tæt på bordpladekant kan jeg save ud til vask?

Kære LDS'ere

Allerførst min udtrykte glæde over som 1. gangs husejer at være faldet over denne dejlige side. Godt koncept - gode mennesker!

Jeg har revet et gammelt bryggers ned og har nu købt en laminatbordplade, som jeg vil montere en lille (34x40cm) vask i. Af pladsårsager (der står hvidevarer under størstedelen af bordpladens længde) er jeg nødt til at montere vasken længst muligt i højre side af bordpladen, hvor jeg har i alt 64 cm til rådighed. Jeg har tænkt mig at montere vasken, så den korte side (34cm) går i parallel retning med dybden på bordpladen, så jeg har mest mulig bordplade til at understøtte vasken (som er en billig Intra Juvel stålvask og altså i den lette ende af sortimentet). Mine spørgsmål er derfor:

1) Kan jeg overhovedet udsave hul til samt montere en vask, når der ikke kan gives flere centimeter bordplade til at bære vasken?

2) Er det en løsning evt. at forstærke bordpladens underside med fx metalbeslag/hængsler el.lign. for at undgå, at bordpladen flækker?

På forhånd mange tak for hjælpen!


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

En laminatbordplade flækker ikke sådan bare lige!
Men kommer du under ca 4-5 cm gods i pladen tilbage, er det da nok ikke nogen dårlig ide, at lægge et stykke fladjern ind under. Ikke så meget pga af vasken, men mere, hvis en eller anden klovn på 100+ kg sætter sig op på kanten!

Med venlig hilsen
ktm

 

Mange tak for jeres kommentarer. I lyset af de ret lave anskaffelsesomkostninger giver jeg mig i kast med det. Så må det - bogstavelig talt - briste eller bære.

Venligst
Z
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis