Tagstige og skrå rygninger...

Har et stykke tid spekuleret på at få lavet mine flunker på kvistene. Mit problem er at jeg ikke kan bruge en almindelig tagstige da mine rygninger er skrå. 

Nu fik vi jo et blæsevejr for nogle dage siden og en af mine rygningssten blæste af. Så nu skal jeg derop. Har tænkt på denne løsning(se billede). 

Er det set før og hvis ikke er det så fordi der findes andre løsninger eller fordi det er helt vanvittigt   De skal gøres fast med enten brædebolte gennem spæret eller bare skrues på med store franske skruer, altså beslagene. 

For at skåne tagrenden vil jeg placere stålrøret en anelse over tagrendekanten og "klodse" stigen op i renderne mellem tagstenene.

Er klar over der findes tagtrin, men jeg er ikke så meget for den løsning da mit tag er understrøget. 








Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige fornøjet med en lignende opgave, idet et par tagsten forlod pladsen i afvigte blæsevejr.
Jeg bruger en lang skydestige, der kan række hele vejen op til rygningen i et stykke og altså ikke ødelægger tagrenden.
Enten stiller jeg en bil for neden, placerer en hustru eller banker et rør i jorden, som stop.
Du skal jo flytte dig hele tiden i takt med at du skal mure rygningsteglene i længere og længere op, så en fast installation som du viser, vil være lidt bøvlet.
Men ellers kan jeg ikke se, at det ikke skulle kunne virke. Det er jo noget begrænset, hvor stort tryk der vil komme på stoppinden, som du viser.

Med venlig hilsen
ktm

 

det er jo din grat du skal op på :-)

gå på teglen - bare du træder det rigtige sted er det ikke umiddelbart et problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis