Vaillant VC-E - cirkulationspumpe kører konstant

Hej Forum

Vi har et ca. 17 år gammelt Vailiant gasfyr vistnok model VC-E eller VC-XEU ( i følge brugsvejledningen.

De sidste par måneder er cirkulationspumpen begyndt at kører konstant, hvor den før kun kørte når fyret var "aktivt" (altså ikke på natsænkning).

Er der nogen her der kan komme med et bud på hvad der kan være galt ?

Takker.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindeligvis køre en cikulations pumpe døgnet rundt og ikke kun når fyret er igang. Så tror du ikke du bare ikke har lagt mærke til at den kørte, man kan ikke høre den kører uden at holde en skruetrækker mod pumpen og lægge øret imod skæftet. Så hvis du pludselig kan høre den nu, er den nok snarere ved at stå af !
Dit fyr er nok en vc 184 xeu. Hvis du har haft en gastekniker forbi og pille kan det jo være at han har ment den ville køre bedre med pumpen kørende i døgndrift. Den kan ændres inde bag et sort dæksle som er fast holdt af en skrue i midten. I venstre side er der en lus, som kan sidde i position 1 -2 - 3 og S. Sæt den til 2 så kører den kun med brædderne :-)

Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
Hej MP

Tak for svaret, Ja, det passer meget godt, havde kontrol på det i foråret, men på det tidspunkt var det jo koldt om natten og så kører den jo alligevel.

Jeg prøver at se om jeg kan finde den lus.

Takker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis