Læggemønster

Hej,

Jeg har et areal på 6m * 7,5m, som jeg gerne vil lægge 40 * 40 fliser i med kopsten for hver anden flise.

Arealet støder op mod to bygninger - dvs. ind i hjørnet. Det "modsatte" hjørne flugter de to bygninger på bygningernes yderside.

Mit læggemønster går ifølge http://www.ibf.dk/da/produkter/fliser/fliser desværre ikke helt op.

Og når læggemønsteret ikke går op kan jeg jo enten lave arealet mindre eller beskære 40 * 40 fliserne - evt. anvende nogle 40 * 20.

Mit spørgsmål er hvor I vil "anfaler" at tilpasse mønsteret: er det inde ved bygningerne eller modsat som i dette tilfælde er ud imod en have+

Jeg forstiller mig, at de sorte kopsten skal lægges i kanten hele vejen rundt - dvs. også langs bygningerne.

Hvad tænker I om ovenstående?

Hilsen Torben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal skære fliserne til ind mod bygningerne. Kanterne ud mod haven skal være hele, det ser pænest ud.

MvH,

Bent.
Skrevet af Bent Andersen på 13 nov 2013 15:32
Du skal skære fliserne til ind mod bygningerne. Kanterne ud mod haven skal være hele, det ser pænest ud.

MvH,

Bent.
Tak for svar og ja, det må være pænest

På arealet skal jeg have et bed på ca. 2m * 2m.

Enten skal jeg lade kanten af bedet bestå at kopstenene på 10cm * 10cm plan med den øvrige belægning eller så skal jeg sætte en "Multikant standard" på 21 * 14 *14 som jo så bliver hævet over den øvrige belægning.

Sådan en multikant standard vil det kunne "gå" sammen med kopstenene?

Ved godt alt er smag og behag - jeg håber bare på lidt input til min beslutning - tak

Hilsen Torben

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis