LED-pære gy6.35 på, eller over, 3,6 Watt

Jeg har søgt og søgt på nettet (og andre steder) efter pærer af typen LED gy6.35 (samme to stilke som en G4, bare større stilke og lidt større afstand mellem dem) til vore Torch-lamper, idet det er utidssvarende og dyrt at have gammeldags 50 watts halogen siddende i dem.

Typen gy6.35 er i forvejen svære at finde i LED, og det bliver ikke bedre af at de skal kunne lyse lidt. Torch-lamper lukker i forvejen ikke så meget lys ud, så de almindelige 1,2 watt, man ofte kan få dem i, er for lidt.

Man kan umiddelbart købe gy6.35 på 3,6 watt i USA, men det kunne nu være sjovere om man kan erhverve dem i Danmark.

Nogle der ved noget?

Med venlig hilsen

 

Lars F.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også kikket lidt, og kan hellerikke finde dem, mit bedste bud til dig, vil være, at søge på http://www.lightinthebox.com/ eller www.dx.com det er en god samling af alt godt fra kina, der er gratis fragt, og hvis du bestiller for under 80kr så slipper du for import afgift. dog er det langt fra sikkert at hvis der er dæmper i dine lamper, at det vil virke med led, selvom du køber en dæmpbar LED
Skrevet af EL-Trikker på 23 nov 2013 02:51
Jeg har også kikket lidt, og kan hellerikke finde dem, mit bedste bud til dig, vil være, at søge på http://www.lightinthebox.com/ eller www.dx.com det er en god samling af alt godt fra kina, der er gratis fragt, og hvis du bestiller for under 80kr så slipper du for import afgift. dog er det langt fra sikkert at hvis der er dæmper i dine lamper, at det vil virke med led, selvom du køber en dæmpbar LED



Jeg siger tak for dit indlæg og links´ene.

Nej, de typer pærer er godt nok ikke lette at finde - jeg håber stærkt det bliver lettere med tiden, efterhånden som producenterne finder ud af hvad folk skal bruge af div. "sparepærer".

Det du nævner med at det ikke er sikkert de duer til at blive dæmpet, selvom de er beregnet til det, fører mig videre til at spørge om du har viden om dette?? :-).

Jeg har nemlig købt nogle pærer (ligner "gammeldags" pærer i formen, men er LED indeni), som skal kunne dæmpes - det kan de også umiddelbart (den ene af dem), men den er meget svær at tænde. Vi har LK Wireless, som jeg egentlig kortvarigt troede var noget bedaget lort, men det er vel egentlig dårlige pærer?
Den ene er købt i Lidl, den anden i Harald Nyborg. Den fra HN står og blinker, selvom der er slukket på kontakten, og den anden er, som sagt, svær at tænde.

Dårlige pærer, eller dårlige kontakter?

Med venlig hilsen

 

Lars F.

vil lige til en start sige det kan blive et problem og få dem til at fungere med din lysdæmper..

men de påstår at disser kan dæmpes?
http://origoo.dk/shop/gy6-35-led/
ikke nogle jeg har prøvet.


Alle lysdæmpere har et minimum de kan dæmpe, som oftest er 20w (her snakker vi om lk's lysdæmpere, hvad enten det er wireless eller de almindelig man sætter i, istedet for en alm afbryder, det er oftest der det går galt at forbruget simpelthen ikke er højt nok, en wireless er en uni dimmer, det vil sige at den kan både dæmpe på forkant og bagkant, det finder den selv ud af under normale forhold, men den er ikke så god til at finde ud af det med LED, man kan låse den fast i forkant eller bagkant, men mig bekendt kun hvis man har en ihc controller på... Den bedste måde at dæmpe dine LED er med en lysdæmper beregnet til LED..
Den dybere teori kan jeg ikke hjælpe dig med, jeg er godtnok udlært elektriker, og arbejder ved en, men meget lidt med belysning desværre...
Nu ville jeg nok ikke købe en LED pære i Liddl eller Harald Nyborg.
Hvis man har andre krav til pæren end at den skal lyse skal man nok gå til nogle, der kan levere kvalitetspærer med ordentlige data - og kan hjælpe med råd og vejledning.
Det kræver lidt mere at købe en LED end en glødepære.

Dem er der masser af på nettet.

Jeg har selv købt en billig pære fra Miniinthebox ( samme firma som Lightinthebox ) for at prøve. Kostede kun ca. kr. 35,-

Den eneste oplysning var W og lysfarve - ingen Ra - værdi.

Den virker fint nok med hensyn til farven - varmhvid - men en kvalitetspære er det ikke - Ra ( CRI ) er for lav.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Jeg havde godt nok overvejet ikke at nævne hvor de er købt, idet de straks er dømt ude alene på det grundlag. Men i princippet kan pærer fra Lidl og Harald Nyborg vel være lige så gode som mange andre? Det hele er jo en jungle at finde rundt i, og de er vel alle fremstillet i Kina-land, men specielt billige var de faktisk ikke; henholdsvis 100 og 129 kr.

Men takker for indlæggene :-).

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jo, man kan da godt købe i HN og Liddl. Det kræver bare at man selv ved hvad man går efter - og undgår de LED med dårlige data fordi de er billige - og desværre er HN og andre lavprisvarehuse mere fokuseret på prisen end på kvaliteten.
Og det undrer mig at du kunne finde så " dyre " LED i HN og Liddl
Og ja, de fleste er fremstillet i Taiwan eller Kina - Philips laver dog vist deres i EU.
Selvom de laves i Kina er der stor forskel på kvaliteten - det er jo mærket, der skal stå inde for deres varer - og jeg er sikker på at de af og til er i Kina for at auditere kvaliteten.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 25 nov 2013 21:14
Jo, man kan da godt købe i HN og Liddl. Det kræver bare at man selv ved hvad man går efter - og undgår de LED med dårlige data fordi de er billige - og desværre er HN og andre lavprisvarehuse mere fokuseret på prisen end på kvaliteten.
Og det undrer mig at du kunne finde så " dyre " LED i HN og Liddl
Og ja, de fleste er fremstillet i Taiwan eller Kina - Philips laver dog vist deres i EU.
Selvom de laves i Kina er der stor forskel på kvaliteten - det er jo mærket, der skal stå inde for deres varer - og jeg er sikker på at de af og til er i Kina for at auditere kvaliteten.


"det er jo mærket, der skal stå inde for deres varer - og jeg er sikker på at de af og til er i Kina for at auditere kvaliteten" - - ja, det kan du selvfølgelig have ret i.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis