HJÆLP til stikkontakt..

Hej Alle..

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har en stikkontakt med 4 ledninger (2 hvide, 1 blå og 1 sort),
hvilke ledninger skal i hvad?
Jeg har vedhæftet nogle billeder så i kan se hvad jeg taler om..

(Har også taget billedet af stikket på den anden sidde af væggen - som hænger sammen med den stikkontakt jeg gerne vil have lavet?

Håber meget på at nogen kan hjælpe mig..

Kærlig hilsen Camilla 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
BILLEDERNE LIGGER INDE I GALLERI!!
Det fjollet at oprette et galleri til billederne, og besværligt :p Du kan bare ligge dem op her i tråden, ved at vedhæfte dem når du skriver din besked

Ud fra billederne at se, ser jeg 2 sorte og 2 hvide. og har jeg ret, skal de 2 hvide i den røde klemme, og de 2 sorte i den anden klemme på stikkontakten. og bliver der byttet om gør det ikke den store forskel, bare farverne ikke blandes. Hvid er formentlig fase, og sort er null.
Men ellers skal det jo monteres som før, det husker man jo altid lige at kigge efter når man demontere noget :p
Ja jeg prøvede men billederne kom ikke frem :s ..

Ja altså den ene er sort, den anden er blå og to hvide.. 
Jeg har prøvet at sætte de to hvide i den røde og så den sorte og blå i den sorte klemme..
Men der sker simpelthen ingenting hverken i dette stik eller det andet stik :S
Aner simpelthen ikke hvad skal jeg gøre men kan se:

Den blå ledning kommer fra stikket på den anden side, og en af de hvide ledninger kommer fra kontakten ovenover.. 
De to hvide, som er fase, skal i den røde klemme, og de to sorte eller en sort og en blå, som er nul, skal i den blå klemme. Hvis  du monterer de hvide i den blå klemme, vil der altid være spænding på stikkontakten, selvom der er afbrudt på stikkontakten.

fase
Virker afbryderen over stikkontakten? Virker den nå de to hvide er sat i stikkontakten?
Er du sikker på, at der ikke er sprunget en sikring? Der mangler jo store dele af isoleringen af nogle af ledningerne, så der kan let være opstået en kortslutning.
Du skal under alle omstændigheder få gjort noget ved den manglende isolering.
Har lige kigget på dine billeder i galleriet.
Det ser ud til at du mangler en fase fra afbryderen ovenover stikkontakten og ned til stikkontakten.
Den sidder sandsynligvis i P-klemmen.
Du er så nødt til at lave en samling af de hvide - du kan kun få 2 ledere i stikkontakten.
Der er ikke meget plads til en samlemuffe - men det er du nødt til
Et hint til at lægge billeder i tråde:
Du skriver : "men billederne kom ikke frem "
Det er fordi det ikke er nok at uploade billederne - du skal også trykke på "indsæt billede "bagefter

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis