Malaysisk mad!??

Efter en "traumatisk" oplevelse, hos "Nams Kusine" i Dragør,
som jo ellers er blevet rost i høje skyer, vidt og bredt ~
har jeg nu fordøjet både prisen, mængden af den mad,
som blev serveret på vore tallerkener, og er kommet til at spekulere på,
om der findes elsdyr/rensdyr i Malaysia ?

Nams Kusine som jo udenlukkende, serverer ægte malaysisk mad,
serverede på deres "tallerken" bl.a. en "kværnet" masse, som skulle bestå af
oksekød iblandet elsdyr/rensdyr kød ( jeg er pludselig kommet i tvivl om,
hvorvidt det var rensdyr eller elsdyr, men en af delene var det,- fik vi
oplyst ).
Spiser man sådanne dyr i Malaysia ?

Med venlig hilsen

Kirsten http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har forespurgt en ven i Malaysia, hun siger at begge arter findes der
men det er vist ikke en yndet spise...hun har heller ikke hørt om det blev
serveret nogen steder...
hilsen Jesper
Hej, jeg blev så glad da jeg genkendte dit skriv. Jeg har haft det præcis samme oplevelse. Dels at skulle fordøje en svært fordøjelig regning på Nams Cuisine (som ville have været meget lettere om maden havde væet tip top), men også min undren over den serverede "masse", men den er altså god nok!? hm!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
svar fra nams kusine til jullemor.and !!!
Jeg har været opmærksom på din kritik og beklager at du ikke har nydt maden.Den masse du referer til er en lidt usædvanlig ret fra Malaysia som hedder Serunding.Vi prøvede denne slags servering i nogle få dage og opgav idet det nok var lidt for anderledes for vore gæster.Vi beklager at du ikke fandt sammenhæng mellem pris og mad.
For os er det meget vigtigt at se det smil af taknemmelighed på vore gæsters ansigt.
Vi har heldigvis haft rigtigt mange dejlige tilkendegivelser fra en super oplevelse hos os igennem årene.Det er det der holder os igang....
Og så til jer andre skal jeg oplyse at der hverken findes rensdyr eller elge i de malaysiske jungler.Grunden til at vi forsøgte os med elg fra de svenske skove og grønlandske rensdyr var den fantastiske kvalitet råvarerne udstrålede og så at de ikke var opdrættede.Jeg synes at det er under målet at brugerens indlæg fra 20.9.01
indikerer et dårligt helhedsindtryk og billige dårlige råvarer.Vi bruger fx. ingen opdrættede skaldyr fra ikke bæredygtige dambrug i Thailand,men kun helt friske fanget i oceanerne.De koster ca. 3 gange mere men er pengene værd.Nogle af verdens
største regeringsledere,internationale sports og popstars er vore trofaste gæster og det finder jeg ikke forligneligt med din komentar om "helhedsindtrykket".
Den slags indlæg fortæller mere om personen bag indlægget og hører ikke hjemme på dette site.
Tak og venlig hilsen MIchael Pang-Larsen


michael pang-larsen
Kære MIchael Pang-Larsen.

Lad mig først sige, at jeg synes det er flot at du svarer. Derved kan man få en dialog i gang som begge parter kan få noget ud af.

Det må være rart både for kunden og for restauratøren, og jeg tror at de øvrigt læsere fornemmer, om det er en underbygget kritik og tilsvarende besvarelse.

Der er stor forskel på, om man kan lide maden eller om den er dårligt forarbejdet, så jeg kan godt finde på efter denne "debat" at finde ud af hvad jeg synes, så det behøver ikke at være dårlig reklame med lidt kritik - slet ikke hvis den er konstruktiv, som den bør være.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
i øvrigt er svensk rensdyr meget godt kød. Bare fordi man ikke lige er vant til at spise det betyder det jo ikke at en restauratør bruger dårlige råvarer. Jeg køber selv en del ren hver gang jeg er i sverige - rigtigt godt kød!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Jeg synes også at det er godt at du forsvarer din restaurant - det skal man have lov til.

De fleste restauranter har sure kunder - sådan er det vel i alle brancher. (se bare jvk.dk debatten)

At nogle kunder synes at produkterne er for dyre, kan jeg ikke forstå. De har vel set hvad tingene koster på menukortet, og kan derfor gå sin vej, hvis ikke prisen falder i deres smag.

At det er de glade kunder der motiverer Jer, er vist en gammel kliché smile Det er vel i bund og grund pengene der motiverer Jer smile

Michael Pang-Larsen, det kan være at jeg kommer et smut ind på din restaurant - så skal jeg be/afkræfte om kritikken er berettiget.

Mvh
ThomasB
Thomas skrev:
>At det er de glade kunder der motiverer >Jer, er vist en gammel kliché Det er vel >i bund og grund pengene der motiverer Jer

Lige i den branche tror jeg ikke du altid har ret. Lidt som hos kunstnere.

I Roskilde har vi et sted der kun er åbent fredag og lørdag fra 18-21 og ellers kun har dinner-transp.

En gang imellem lukker de i en længere periode, for successen er for stor, og deres ønske er ikke en stor forretning, men hyggen med kunderne, som så også forstår at hygge sig, da de fleste kender hinanden efterhånden, når vi sidder og får et glas vin, mens vores mad bliver tilberedt af udsøgte råvarer. Ofte venter man mere end 1 time, men nyder stemningen og atmosfæren og så selvfølgeligt kvaliteten af råvarerne og tilberedningen. Men når køen begynder ude på gaden er det tid til at lukke en periode - og det er ikke et billigt sted mht. priser for maden.

Målet her er ikke profit, og jeg synes også andre steder kan ose langt væk af, at man bare nyder at drive stedet mere end at jage profitten.

- Jørgen

Mvh. JørgenE
Oprindeligt indsendt af ThomasB:
Hej.

At nogle kunder synes at produkterne er for dyre, kan jeg ikke forstå. De har vel set hvad tingene koster på menukortet, og kan derfor gå sin vej, hvis ikke prisen falder i deres smag.

* * *

Vi var ude efter en gastronomisk oplevelse, og sådan en betaler vi gladeligt for.
Vi havde oplevelsen med "den kværnede masse" ( ingen af os er kræsne, og vi spiste skam op )men yderligere fik 4 personer serveret 4 tallerkner, hvorpå der på de to tallerkner bl.a. befandt sig rokkevinge( mener jeg at kunne huske det var ). Vi gjorde, venligt, opmærksom på at der manglede rokkevinge på de 2 andre tallerkner - hvorpå vi fik det svar at vi måtte smage hos hinanden.
Vi er hverken kræsne eller sippede, overhovedet ... men når man bestiller det samme, forventer man at få serveret det samme. Det gjorde vi ialletilfælde... og ligefrem at skulle sidde og spise af hinandens tallerkner ...vi forventede bare noget andet til den pris.

Forøvrigt syntes jeg det var flot af Michael Pang-Larsen at svare.

Med venlig hilsen Kirsten

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Kirsten.

Selvom jeg er meget diplomatisk, ville jeg aldrig acceptere, at man skulle dele 2 personers tallerken imellem 4 - der ville jeg nok sætte grænsen, hvis jeg var ude for at få en på "opleveren".

For 5-6 år siden var jeg hos Paul Bourguise - grundlæggeren af det ny franske køkken med 3 Michelin stjerner. Vi tog 4 mennesker til Lyon alene med det formål at nyde hans mad.

Vi var nervøse - både for påklædning - vi var rygere, kunne man det - havde vi penge nok - vin og pris osv. osv. så 4 stressede personer indfandt sig hos ham.

En tjener tog i mod os fra taxien, førte os til baren hvor vi bestilte en drink og fik udleveret menukortet (tankerne gik lidt på drinkens pris). Glædeligt opdagede vi, at dyreste menu kostede 750 kr. for en 7 retters menu på det fineste sted i Frankrig. Det ville koste mere i Danmark!

Vi blev ført til bordet, tjeneren så vores cigaretter i brystlommen, selvom vi havde habit på, og kom straks med askebæger, og jeg tror ventilationen blev skruet lidt op, uden vi bemærkede det, men røgen steg lige op, så det umuligt kunne genere endog sidemanden - sådan takler man en ryger på en fint sted, i stedet for som hos Paul i Tivoli at nægte rygning. (nok om det smile)

Vintjeneren kom - vine fra 200F til 20.000F - vi svedte, og anede ikke hvad vi skulle vælge, så han tog over i sit store læderforklæde, og foreslog at han valgte vine til menuen.

Afslappet - med hånden på kreditkortet - sagde vi lykkeligt tak, og tænkte alle på, at vi måtte kunne betale det over flere gange til Diners.

Oplevelserne indfandt sig både kulinarisk som vin-mæssigt, det ene overgik det andet - overraskende sammensætninger af vin og mad, hvor man klappede i hænderne for det havde man aldrig tænkt på man kunne sætte sammen, og helt igennem et fantastisk måltid/vin/oplevelse, som vi netop var kommet efter.

Regningen kom efter den store mester og han kone havde aflagt bordet besøg for at høre om vores mening, som var meget kort, da vi ikke taler fransk, og han ikke er god til engelsk - og maden kostede nævnte beløb, mens vinen løb op i kr. 450.

Vi kunne ikke undlade at kalde på vintjeneren og fortælle om vores nervøsitet mht. vinene, og hans korte svar var: enhver kan skænke den dyreste vin, men kunsten er at finde en vin til et rimeligt beløb, der netop klæder den ret man spiser, og det er mit job.

Hold kæft hvor holdt vi meget af ham, for de kunne sagtens have tørret os for nogle tusinde, uden vi havde andre end os selv at takke. Det er format, og det er 3 stjernet Michelin, og det forstår vi alle 4 til fulde, for det var en totalnydelse, - oplevelse, som man selv flere år efter husker bedre end mange ferier man har været på, så glem at noget kan være dyrt, det er et spørgsmål om oplevelsen står mål med prisen.

Og det gør mad til hver anden, som andre så kan smage på ikke, efter min mening.

Sorry for den "lille" omvej jeg lige tog, men det er det der hedder kunstnerisk frihed wink

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også