Tapas Lav-Det-Selv 3049 04-04-2000 22:13 HejEr der nogle der ved hvad Tapas er, og evt. har nogle opskrifter ?M.v.h. Henrik 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:14 Tapas er spansk specialitet, smaa bidder af almulig fisk etc.Dessvaerre kender jeg ingen opskrift.Henrik Bjerre Sørensen
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 22:14 Tapas er det spanske ord for en lang række forskellige småretter. Retternekan være forskellige alt efter hvor du befinder dig i Spanien, menklassikere er tortilla(tyk kartoffelpandekage), fyldte æg, hvidløgsstegterejer, sammenkogte grønsager, fiskeruller, fyldte champignon m.m.Typisk spiser man tapas som en mellemmåltid - f.eks på en bar, hvor man kanvælge mellem et udvalg af tapas, der er udstillet i baren.Opskrifter? Led f.eks i nogle af de opskriftssamlinger, der er på nettet(som jeg ikke pt. har et link til, men prøv at se i andre indlæg her igruppen).Mvh Natascha
Ram 2331 14-06-2003 21:44 Prøv at kigge på denne side.Er selv lige kommet hjem fra Spanien, og kan sige at min favorit Tapas er "Albondigas" (En slags frikadeller m. krydret tomatsauce.MvhRam http://home1.stofanet.dk/madmedsol/tapas_opskrifter.html Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
meltesen 34 22-07-2003 11:15 Jeg deler lidenskaben - og jeg har 2 rigtig gode kogebøger med tapasretter."Tapas - 100 uimodståelige småretter fra Spanien"Adrian Lissen & Sara ClearyForlag: Könemann"Dejlige Tapasretter"Serien: God Mad Til hverdag og festForlag: LitasTo bøger, jeg har fundet til næsten ingen penge i boghandlen. SMC