Gips akustikloft - Isolering

Hej

Skal til og sætte gips akustiklofter op så her kommer det store spørgsmål jeg håber at få feedback på

Jeg frydsforskaller med 22mm høvlet der er 200mm isolering på loftet men skal der ikke også isolering mellem gipsen og dampspærreren ? til at absorbere lyden eller flytter man dampspærren over eksisterende isolering ?
Hvor lidt isolering kan man nøjes med over gipspladerne er 22mm nok for ellers kommer min dampspærrer til og sidde meget løst ?

Der er ikke plads til og nedforskalle med 50mm som nok er det rigtige
Hej Skal til og sætte gips akustiklofter op så... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er lidt uenig i det de skriver,for man laver jo en samlet flade alligevel med akustikpladerne. Og lydbølgerne går vel ikke igennem pladerne, rammer dampspærren og bliver kastet tilbage i rummet??

Men man skal selvfølgelig altid følge producentens anvisning.

Mvh Mærsk

et godt råd er at flække dine forskallingebrædder da de ellers kan optage en relativ stor del af hullerne i akustikpladerne. Jeg bruger altid 45x45 mm forskalling når der er tale om akustik. Både af hensyn til isolering og bredden på brædderne.

Mærsk - hvis man ikke lægger isolering bag pladerne kan du jo risikere at lyden blot bliver kastet tilbage - og det hælper ikke på akustikken. Det er lige præcis der udfordringen ligger
Fair nok.. 22 mm lyder bare ikke af noget

Mvh Mærsk

Genopliver lige den her - da jeg står med den her problemstilling nu. 

Bare for at få det skåret ud i pap - kan man lige så godt droppe akustisk gips, hvis man ikke har plads til de 5cm isolering bag ved? 

Jeg har kun højden af forskallingen at gøre godt med og det er jo ingenting.

Hvis det ikke hjælper uden isolering bagved, så skal jeg til at tænke alternativt i forhold til akustisk dæmpning i loftet.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis