Radonsikring i kolonihavehus?

Hej med jer

Jeg er i fuld gang med at bygge et kolonihavehus bygget på punktfundament. Huset vil være isoleret med 200mm overalt og der vil komme en diffusionsåben dampspærre i vægge og loft så man også kan tillade sig at holde sig en lille vinterferie herude.

Spørgsmålet er så om hvordan man skal bruge en radon sikring på sån et fundament da det jo faktisk bliver ventileret ret godt nedefra. Jeg forstår at man på heltstøbte fundamenter kun sikrer langs kanterne og derfor kun får dette damspær i ruller på 60 cm i bredden.. I mit tilfælde er jeg blevet rådet til en dyrere løsning med at lægge noget på 2,5 m men over hele gulvet ovenpå isoleringen.. Er dette virkelig nødvendigt og kan man evt. Bruge en hel tæt damspærre i gulvet istedet?

Konstruktionen er punktfundament med ca 20 cm fra terrain til bjælkelag, to lag 95 isolering, evt radonsikring/ dampspærre, 22 mm gulvspånplader..

Takker på forhånd
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvem mon gav dig det råd, vedkommende må kunne tjene på det for det er ganske unødvendigt i et hus på stolper hvor der kan komme luft igennem.
Vil du måske sidde på plænen med en radon sikring under stolen, nej vel
Jeg er af den klare mening at der ofte laves et stort nummer ud af noget der betyder mindre, der er ingen der kan sikre sig mod radon gassen, vi vader rundt i den i hverdagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis