Hjemmelavet "Stenvæg" i MDF ris/ros

Hej

Jeg har længe gået og kikker på stenvæg, men har syntes at de har været alt for dyre, for svær at sætte op (mureevner ligger ikke til mig) og så har jeg også kikket på nogle stenvægs plader, men der syntes jeg at man for tydelig har kunne se samlingerne..

Men en sen aften, fik jeg en ide, og dagen efter tog jeg i Bauhaus og indkøbte dele til en test.. nu vil jeg gerne høre hvad i syntes om min test.



Her har jeg skåret ud i murstens størrelse i 6mm MDF og skruet dem på en MDF plade



Da det kun er en test, så har de lige fået en hurtig spartel over skruerne, og så har jeg "malet" fugerne med trælim, mit bedste bud, da jeg husker at min far engang har fortalt mig, at mørten ikke kan binde på træ, og drysset ovntørret strandsand i fugerne, ladet det tørre, og fejet overskydende af, malet igen med trælim, og sand på igen, ialt 3 gange.



Malet i en mørk koks grå agtig farve, som minder lidt om en murstensfarve.





færdig resultat med to lag maling, jeg er selv ret godt tilfreds, dog er fugerne blevet lidt ujævne, men det kunne man nok rette op på ved at bruge en fugepind til at glatte med, mens limen er våd.

Hvis der er nogle der har forslag til forbedringer, eller alternative løsninger, hører jeg meget gerne om dette..

Mvh Brian
Hej Jeg har længe gået og kikker på stenvæg... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det må jeg lige prøve at teste med... god ide..
og så alligevel... væggen er jo lodret når den skal laves endeligt.. så bliver det svært at få sandet til at hænge fast... men tak for input alligevel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ah ja så dutter den ikke :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det ser rigtig godt ud!
Men jeg ville helt klart lime stykkerne på med noget snedkerlim - og på den måde spare skruer og spartelarbejde.
Mht. til fræsning i MDF, så har jeg personligt dårlige erfaringer - skæret kører utrolig hurtigt varm, hvis ikke man kører meget langsomt - men det kan være det bare er mig :-)

Hvis du betaler Bauhaus en 20'er så kan du jo få dem til at lave snittene på langs - så kan du da få stykker af 244 x 5,4 cm.

Mht fugerne, så tror jeg også tapetklister blandet op med sand kunne bruges - men ellers en god idé med at drysse sand ovenpå snedkerlimen.
Du kunne måske også bruge alm. sand-spartelmasse i fugerne. Det kunne jo trækkes på end en finger, eller en pind, så det ikke blev så jævnt, men fik de små "bakker" der står op mod stenene. For som du selv påpeger, kan du jo ikke drysse sand på en væg  


Lav endelig et galleri med nogle billeder af din arbejds proces og det færdige resultat, vi er mange der gerne vil se det 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja det kunne være rigtigt godt med et galleri, i sin tid da jeg lavede min væg, var det svært at finde ret meget materiale om hvordan de kunne laves, så der vil sikkert være mange der kan få glæde af det :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Kunne man forsøge at blande sand i malingen? Det gør man da vist når gulve skal være skridsikre.


 

Det er ikke nemt at se på billederne, men noget sand fra fugerne har sat løst, om er kommer ud på stenene, og det har givet en lidt ru overflade på "stenene" så tror det løser sig selv.. men ellers en god ide
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også